شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

مستند تلویزیونی روحانی  سانسور شد
پستی در اینستاگرام حسن روحانی منتشر شده که در آن آمده است: نمایش بدون سانسور مستند انتخاباتی «رئیس‌جمهور روحانی» در اینستاگرام دکتر روحانی همزمان با پخش از شبکه یک. حذف بخش‌هایی از مستند انتخاباتی «رئیس‌جمهور روحانی» در تماس خبرگزاری ایلنا با ستاد حسن روحانی از سوی این ستاد تأیید شده است؛ همچنین اعلام شده است که فایل بدون سانسور فیلم پس از پخش تلویزیونی، در پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر روحانی به نشانی rouhani.ir قابل دریافت برای همه مردم خواهد بود.  اینستالایو حسن روحانی در اینستاگرام نیز امشب همزمان یا پس از پخش مستند از شبکه یک سیما؛ نسخه سانسور نشده مستند روحانی را پخش خواهد کرد.

اعلام حمایت ۶۰۰۰  نفر از هنرمندان و اهل قلم و رسانه از روحانی در انتخابات
بالغ بر ۶ هزار نفر از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، بیانیه حمایت از دکتر حسن روحانی را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری امضا کرده‌اند. هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و منتقدان ازجمله امضاکنندگان بیانیه‌های حمایتی بوده‌اند. تاکنون بالغ بر 6 هزار نفر از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، بیانیه حمایت از حسن روحانی را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری امضا کرده‌اند. هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و منتقدان ازجمله امضاکنندگان بیانیه‌های حمایتی بوده‌اند. در میان امضاکنندگان، اسامی هنرمندان نویسندگان و چهره‌های شاخص عرصه فرهنگ و هنر به چشم می‌خورد.  .

شکایت ستاد قالیباف از مجری مناظره انتخابات
ستاد محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از مجری مناظره انتخابات به‌دلیل تعویض برگه قرعه‌کشی به کمیسیون تبلیغات شکایت کرد. ستاد محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به اقدام مجری مناظره انتخابات برای تعویض برگه قرعه‌کشی، از او به کمیسیون تبلیغات شکایت و اعتراض خود را به صورت مکتوب تقدیم این کمیسیون کرد.

معاون سیاسی رئیس‌جمهوري: منتظر مناظره سوم باشید؛ روحانی به بازی با سرنوشت ملت پایان خواهد داد
شهروند|  حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوري، در قسمتی از یادداشت خود درباره مناظره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم نوشت: سه مناظره وجود دارد و تصميم‌گيري مردم عموما پس از مناظره سوم اخذ می‌شود. مناظره‌ها دو استراتژي می‌خواهد: استراتژي تركيبي و استراتژي فردي. او در ادامه نوشته است دكتر روحاني رئيس‌جمهوري مستقر است، استراتژي مناظراتي او بايد با توجه به اهداف و پايگاه اجتماعي وسيعش شكل گرفته و با سال ٩٢ متفاوت باشد. به گفته حمید ابوطالبی شعار دكتر روحاني در سال ٩٢ احياي اخلاق بوده است، پس بي‌اخلاقي بايد ممنوع باشد. معاون سیاسی رئیس‌جمهوری نوشته است: جناح مقابل چيزي براي از دست‌دادن ندارد، پس استراتژي‌اش سه وجه دارد: دروغگويي، افترا و تهمت؛ سياه‌نمايي سه دهه تلاش دركشور؛ اقدام براي كاهش مشاركت مردم. مناظره، هم استراتژي درون استوديويي می‌خواهد و هم اجتماعي و برون استوديويي. نمي‌دانيم در پشت پرده صداوسيما چه می‌گذرد، حداقل نماينده دكتر روحاني را در جريان قرار نخواهند داد. او سپس نتیجه‌گیری کرده است که «استراتژي فردي و تركيبي دكتر روحاني بايد به نحوي برمفروضات فوق استوار باشد تا در مناظره اول تحرك اجتماعي حاصل شود، در مناظره دوم شناخت و آگاهي اجتماعي نسبت به ديگر نامزدها پديد آيد و در مناظره سوم شعور و شور انتخاباتي وسيع ايجاد شود.  به نوشته ابوطالبی روحانی منتظر ماند تا جناح مقابل بي‌اخلاقي آغاز كند؛ آنگاه در پايان و در كمتر از يك دقيقه استراتژي دروغ، تهمت و افترا را افشا كرد. ابوطالبی نوشته: استراتژي روحاني در مناظره اول افشا و شكست تاكتيك دروغگويي، تهمت و افترا بود و در مناظره دوم افشا و شكست پوپوليسم، عوام‌فريبي، و بي‌برنامگي طرف مقابل. مردم اكنون به اين نتيجه رسيده‌اند كه يا بايد راه روحاني را به سوي آينده روشن ادامه دهند و يا دوباره فريب كاپشن پاره را خورده و با آزادي، امنيت، آرامش و پيشرفت وداع كنند.
معاون سیاسی رئیس‌جمهوری در پایان یادداشت خود نوشته است: منتظر مناظره سوم باشيد؛ دكتر روحاني در مناظره سوم به بازي‌كردن با سرنوشت ملت و نااميدسازي آنان خاتمه خواهد داد. مناظره سوم آغاز شور انتخاباتي ملي براي رفتن به پاي صندوق‌هاي رأي است.


تعداد بازدید :  295