شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

دیدار رئیسی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که به قم سفر کرده است، با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی که عصر دیروز به قم سفر کرد، پس از تشرف به حرم حضرت معصومه (س) و زیارت حرم ایشان، در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضر شد و در جمع آنها سخنرانی کرد. در این مراسم، آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله مقتدایی و اعضای شورای مرکزی جامعه مدرسین حضور داشتند. جامعه مدرسین هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از ابراهیم رئیسی حمایت کرده بود.

یادداشت همسر شهید حمید باکری برای شهردار تهران
آقای قالیباف، شما باید با احمدی‌نژاد فرق داشته باشید
ایلنا| فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری در یادداشتی خطاب به محمدباقر قالیباف از رویه این نامزد انتخابات در ایراد تهمت به  یکی از وزیران دولت انتقاد کرد. همسر این شهید دفاع مقدس در یادداشت خود نوشت: «در اعتراضات بعد از انتخابات ٨٨ به خاطر جهت‌گیری بنده خیلی‌ها به نام برادر بسیجی و ذوب در ولایت و شهدا با انواع ناسزاها مرا مورد لطف خود قرار می‌دادند. یکبار به یکی از آنها گفتم شهدا را خوب می‌شناسی؟ جواب داد: بهتر از تو. گفتم نمی‌شناسی چون حمید و مهدی باکری با تربیتی که داشتند به خودشان اجازه نمی‌دادند با یک همسر شهید حتی مجرم تماس بگیرند و توهین کنند. امروز وقتی آقای قالیباف برای دفاع از اندیشه و برنامه خود از آبروی یک دختر خرج کرد، یاد شهدا افتادم. آقای قالیباف چه کاری این‌قدر ارزش داشت؟ برای رسیدن به هدف هر وسیله را به کار نگیریم در ضمن این همه مرکز خرید (که یعنی نمی‌دانم متعلق به کجاست) در این سال‌های اخیر مجوز ساخت را از کجا گرفته‌اند و فقط هم مارک‌دار می‌فروشند. آیا آنها را هم ارشاد کردید یا پول‌های آنها را برای انجام کارهای مثبت لازم داشتید. در طرح ٤‌درصد و ٩٦‌درصد کمی فکر کنید. ممکن است در کوتاه‌مدت رأی برای شما جمع کند ولی در درازمدت فقط نفرت بین اقشار به وجود می‌آورد. هر کاری می‌خواهید انجام دهید به دوستان شهیدتان فکر کنید. امروز دلم برای شما سوخت. شخصیت شما باید با آقای احمدی‌نژاد فرق داشته باشد.»

نظرسنجی روزهای 11 و12 اردیبهشت خبرگزاری ایرنا  
 نزدیک به 64‌درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند
براساس نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی در روزهای 11 و 12 اردیبهشت، 63.9‌درصد مردم در انتخابات 29 اردیبهشت امسال پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.
این نظرسنجی با نمونه آماری 6 هزار و 47 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی و با استفاده از ابزار پرسشنامه به صورت حضوری در مراکز 31 استان کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته (11 و 12 اردیبهشت) انجام شده است. در این نظرسنجی 63.9‌درصد جامعه آماری در پاسخ به این پرسش که شما برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری که پایان این ماه برگزار می‌شود چه تصمیمی گرفته‌اید؟ اعلام کرده‌اند در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنند.  براساس نتایج به‌دست آمده، 20‌درصد از شهروندان این مراکز اعلام کرده‌اند هنوز تصمیمی در این‌باره نگرفته‌اند.
 نظرات جامعه آماری
 نسبت به گروه‌های سیاسی
در یکی از پرسش‌های نظرسنجی از جامعه آماری پرسیده شده که «نظر کدام یک از گروه‌های سیاسی به نظر آنان نزدیک‌تر است؟» 29/6‌ درصد پاسخگویان نظرات خود را به اصلاح‌طلبان، 23/4‌درصد به اصولگرایان و 4/15درصد به اعتدال‌گرایان نزدیک‌تر دانسته‌اند. براساس این گزارش، 3/18درصد اعلام کرده‌اند نظرشان به هیچ یک از گروه‌های سیاسی نزدیک نیست و 3/13 درصد نیز نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.
8/49‌ درصد با تصمیم خود کاندیدای مورد نظر را انتخاب می‌کنند
براساس این نظرسنجی، 49/8‌ درصد در پاسخ به این پرسش که چه افرادی در تصمیم‌گیری شما در رأی نهایی تاثیرگذارند، اعلام کرده‌اند با تشخیص خودشان کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند؛ این درحالی است که 16/4‌ درصد آنان، نظرهای خانواده و دوستان، 14‌درصد مراجع و روحانیون، 12/8‌ درصد جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، 5/8‌ درصد دانشگاهیان و 1/3‌ درصد هنرمندان و ورزشکاران را در تصمیم‌گیری برای رأی نهایی خویش موثر می‌دانند.
 54‌درصد مردم کاندیدای خود را
انتخاب کرده‌اند
54‌درصد از پاسخگویان نظرسنجی ایرنا در جواب این پرسش که «آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید؟» گفته‌اند: کاندیدای مورد نظرشان را از اکنون انتخاب کرده‌اند اما 46‌درصد دیگر منتظر شنیدن برنامه نامزدها تا پایان تبلیغات هستند تا در این زمینه تصمیم بگیرند.


تعداد بازدید :  284