شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
سید ابراهیم رئیسی:
رقیب خاصی در انتخابات ندارم

سید ابراهیم رئیسی این روزها به نسبت دیگر کاندیداها بیشترین سفرهای استانی را انجام می‌دهد و بیش از دیگر کاندیداها سخنرانی می‌کند. البته بخشی از این اقدامات طبیعی است چه این‌که مردم تقریبا آشنایی چندان زیادی با او و سابقه کاری او ندارند و او نیاز دارد خود را به مردم بشناساند.  
اما خود او معتقد است که در انتخابات رقیب خاصی ندارد.  رئیسی روز گذشته در اجتماع سراسری علمای اهل سنت در تهران، با بیان این‌که من رقیب خاصی در انتخابات ندارم، گفت:   من آمده‌ام که فقر مطلق، فساد و بیکاری را از بین ببرم و دغدغه علمای اهل سنت و شیعه را پیگیری کنم.  وی گفت: «رأی دادن مردم به من برایم افتخار است اما واقعا هوی و هوس ریاست‌جمهوری در سر ندارم و جایگاه خدمتگزاری به آستان قدس را افتخاری می‌دانم که با هیچ چیز نمی‌خواهم عوضش کنم اما وقتی کسانی به آستان قدس بیایند و از مشکلات‌شان گلایه کنند باید برای‌شان کاری کرد. رئیسی افزود: من به همه کسانی که به این ملت خدمت کرده‌اند احترام می‌گذارم و معتقدم آنچه مطرح کردم که فارغ از جریان‌های سیاسی به صحنه آمده‌ام به همین دلیل است که باید فارغ از گویش‌ها، جریان‌ها و اقشار و اقوام در مدیریت کشور تغییر ایجاد کنیم.
رئیسی همچنین با اشاره به این که قصد رقابت ندارد، گفت: «برخی می‌گویند من به اصطلاح طلاب، رقیب زید و بکر و خالدم، نه من رقیب کسی نیستم، من آمده‌ام فقر مطلق، فساد و بیکاری را از بین ببرم و دغدغه علمای اهل سنت و شیعه را پیگیری کنم.» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی با بیان این‌که همه کسانی که برای انتخابات تأیید شده‌اند، آدم‌های خوبی هستند، گفت: ازجمله حجت‌الاسلام حسن روحانی که دوست خوب ماست و چهارسال در خدمت نظام و رهبری بوده است و البته هر کس دیگری هم انتخاب شود، به نظام خدمت می‌کند. وی افزود: اولویت در موضوع انتخابات، رأی دادن است، فارغ از این‌که به چه کسی رأی دهیم، چرا که خداوند این انتخاب کردن را یک امانت می‌داند. نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان ادامه داد: امانت دایره بسیار وسیعی دارد و همین رأی دادن و انتخاب کردن خودش یکی از این امانات است.  وی با بیان این‌که در انتخابات هیچ‌کس نباید فکر کند که رأی من یک نفر تاثیری ندارد، گفت:   همه باید در نظر داشته باشند که حتی اگر کاندیدایی که کاملا با معیارهای‌شان تطابق ندارد، در انتخابات حاضر نیست، باید به صورت نسبی به این موضوع نگاه کنند و به یکی از کاندیداها رأی دهند.


تعداد بازدید :  296