شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
96 هزار ‌درصد زیر «نمایشگاه کتاب»

علیرضا کیانپور روزنامه نگار @kianpourAlireza

اینجا ما یک گروه 96درصدی داریم که هر روز می‌آیند دم میز بنده که حداقل یک خط از «ژانر روز» را زودتر از چاپ بخوانند و درعوض، یک اقلیت 4درصدی هم داریم که انگار این ستون فکستنی را روی خرخره‌شان می‌نویسیم! منتها مشکل اینجاست که 4درصدی‌های ما هم مثل 4درصدی‌های شما در جایگاه قدرت‌اند و ما مستضعفان 96درصدی کف تحریریه، آویزان! این جماعت قلیل دیروز بالاخره به‌بهانه مناظره و باران بهاری و تعطیلی شهرآفتاب و هزارویک دلیل ناموجه، ستون را از ما خلق 96درصدی ستاندند و به جایش توییت‌های بزرگان سیاست را قاب گرفتند، وسط صفحه! ما 96درصدی‌های باصفا هم از آنجا که اهل دلیم و جهادمرد، از میدان به‌در نشدیم! گفتیم حالا که شما قلیل‌های بی‌صفا همین یک ستون را هم به ما ندیدید، ما کثیرهای بامرام جمعه را به جای تماشای مناظره، رفتیم شهر آفتاب، شنا. بعدشم جای 4درصدی‌ها خالی، کلی سیب‌زمینی سرخ کرده و آیس‌پک زدیم به بدن. از فردایش که امروز باشد هم دیگر نه کاری به مناظره و انتخابات داریم، نه علاقه‌ای به سیاست، و نه حساب و کتابی با اهالی 4درصدی قدرت! همان می‌رویم از قول 96درصدی‌مان درباره شجریان و سیب‌زمینی سرخ‌کرده و مسائل فرهنگی خودمان می‌نویسیم.
«فران» نوشت: «از نمایشگاه کتاب متنفرم.» یک توییتِ به‌قاعده و پرمغز برای یک شروع پرهیجانِ نوشته‌ای فصیح و بلیغ درباره نمایشگاه کتابی که آب برد و همین که آب این نمایشگاه را برد، سیل توییت هم آغاز شد و ابتدا «JoseArcadioXVI» نوشت: «داستان کوتاه: یه‌روز نمایشگاه کتاب رو آب گرفت چون شهرداره می‌خواست رئیس‌جمهوری بشه!» و بعد از این‌که «sajedesalimi» از تعطیلی غرفه ایتالیا که ازقضا میهمان نمایشگاه هم بود، خبر داد، «بابامحسن» توییت کرد: «ظاهرا غرفه ایتالیا تو نمایشگاه کتاب‌شده غرفه ونیز!» و «Mehdibabaei» هم نوشت: «۹۶درصد نمایشگاه کتاب رفت زیر آب» و «DonyaNS90» هم نوشت: «خوب شد نمایشگاه کتاب نرفتما... اگه نه که غرق می‌شدم».
«شيزوفِرنى حاد‏» هم که دید همه کار و زندگی را ول کرده‌اند و رفته‌اند نمایشگاه کتاب، شنا کنند، توییت کرد: «همتونم كه رفتين نمايشگاه كتاب، پَ‌چرا اينقد سرانه مطالعه مملكت پایینه؟!» و «Siiibiiilak» نوشت: «من دو ساله نمایشگاه کتاب نرفتم. چون هنوز نرسیدم کتاب‌های دو ‌سال پیش رو بخونم. از روی نمایشگاه خجالت می‌کشم» و «وجودگرا» هم توییت کرد: «نمایشگاه کتاب رفتن جبران‌کننده کتاب‌نخون بودن نیست» کمی بعد اما «ازحال‌رفته» با هشتگ «جدی» نوشت: «تو نمایشگاه کتاب پسره اومد آیس‌پک بخره، فروشنده نی نداشت، قاشق داد به جاش. یارو گفت نمی‌خوام اینجوری که کلاس نداره!» و «گوسفندخدا‏» هم توییت کرد: «نمایشگاه کتاب اتفاق خوبیه، ولی بهتره از کسب‌وکارهای محلی حمایت کنیم و تو همون محل خودمون سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشابه بخوریم» و سرآخر هم «فيـبــی» نوشت: «واسه اينايي كه مي‌رن نمايشگاه كتاب فقط براي اينكه سيب‌زميني سرخ‌كرده بخورن متاسفم، اونجا فقط بايد ‌هايدا خورد».

 


تعداد بازدید :  272