شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

گرگ کودکم را  با خود برد
 شهروند| گرگ مهاجم در یک لحظه کودک 3‌سال و 6ماهه را از دست خواهر و پدربزرگش کشید و رفت اما با تلاش اعضای خانواده و اهالی روستا از مرگ دلخراش نجات پیدا کرد.
مادر این کودک در حالی ‌که حال‌ و روز خوشی نداشت، گفت:   در حال ‌حاضر کودکم در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بستری است و امیدوارم با تلاش پزشکان معالج هر چه زودتر بهبود یابد و خانواده از نگرانی درآید.
این زن روستایی که از اهالی روستای زرند از توابع شهرستان خدابنده است، اظهار کرد: شایع است که محیط ‌زیست این گرگ‌ها را در منطقه رها کرده است و انتظار داریم هر چه زودتر به نگرانی اهالی روستا و دیگر روستاهای همجوار در این خصوص پایان دهد.
پدر این کودک نیز گفت: در داخل خانه بودیم که با فریادهای بلند دختر 12ساله‌ام بیرون آمدیم و وقتی خبر را شنیدیم بی‌درنگ و به‌صورت پیاده در پی گرگ مهاجم که هنوز فاصله زیادی با ما نداشت و کودکم (فاطمه) را زنده با خود می‌برد، دویدیم.
امیرعلی کرمی افزود: خودم، اعضای خانواده و اهالی روستا حدود 2کیلومتر این گرگ را تعقیب کردیم و این حیوان درنده و وحشی چون صدای داد و فریاد اهالی روستا و شلیک تیر را شنید به‌خاطر ترس از جان، کودک را در پای کوه رها کرد و از محل دور شد. وی با بیان این‌که گرگ دخترم را از ناحیه شکم و کمر بر دهان گرفته بود و با خود می‌برد، اظهار کرد: وقتی بر بالین کودکم رسیدم، او را زنده یافتیم و در حالی ‌که از شدت درد و ترس، گریه می‌کرد با صدای کودکانه‌اش می‌گفت: ‌هاپو (سگ) مرا گاز گرفت.
کرمی افزود: حوالی ساعت 19عصر جمعه، 15اردیبهشت 2فرزندنم به همراه پدربزرگشان در باغچه خانه که دارای دیواری کوتاه است، مشغول قدم‌زدن بودند که ناگهان گرگ مهاجم از پشت رسیده و کودکم را به دهان می‌گیرد.
وی گفت: دختر 12ساله‌ام با مشاهده این صحنه به‌شدت ترسیده است و دخترم نیز در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان تحت‌ مداوا و درمان است.
یکی از پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه کودکان نیز گفت: این کودک را جمعه‌شب به این بخش آوردند که به‌خاطر هماتوم (خونریزی) پشت کبد، شبانه از سوی دکتر علی فتاحی مورد عمل جراحی قرار گرفت که صبح روز شنبه نیز از دستگاه جدا شد و به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان منتقل شد. وی با بیان این‌که کودک در حال ‌حاضر خواب‌آلود است، افزود:   خوشبختانه جای زخم‌ها زیاد عمیق نیست و سرش نیز به‌خاطر برخورد با زمین زخمی شده بود که بخیه زده شد. این پرستار گفت: حال کودک 18ماهه نیز که 29فروردین امسال از چنگال گرگ نجات پیدا کرد و هم‌اکنون نیز در همین بخش بستری است، رو به بهبود است.

امیرمحمد 4ساله قربانی کودک‌آزاری
میزان| پدرومادری که فرزند چهارساله خود را شکنجه می‌دادند، درپاکدشت بازداشت شدند. پنجشنبه گذشته گزارش وقوع یک کودک‌آزاری به دادسرای پاکدشت واصل شد. بنابر اظهارات اهالی منطقه پاکدشت اعلام شد که پدرومادر شیشه‌ای فرزند خود به نام امیرمحمد که چهارساله است را مورد شکنجه قرار داده و آثار ضرب‌وجرح و شکنجه دربدن کودک مشخص بود. به‌ گفته شاهدان عینی این کودک دربیشتر مواقع دربیرون ازخانه به سر می‌برد. علیشپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت در رابطه با جزییات این خبر گفت: گزارش این ماجرا به اداره بهزیستی ارسال شد که با مراجعه مددکار و نیروی انتظامی موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و صحت آن تأیید شد. این مقام قضائی درپاکدشت در ادامه بیان کرد: به ‌منظور تحقیقات بیشتر، کودک برای ادامه معالجه به پزشکی قانونی فرستاده شد که آثار شکنجه ازسر تا پای وی مورد تأیید پزشکی قانونی قرار گرفت. علیشپور اضافه کرد: دادستانی نیز با هدف اجرای وظیفه مدعی‌العموم و قانون حمایت ازکودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دستور دستگیری این پدرومادر را صادر کرد و پس از تفهیم اتهام با قرار تأمین بازداشت شدند. وی درپایان خاطرنشان کرد: این کودک چهارساله نیز به اداره بهزیستی تحویل داده شد.

شهادت 3 پرسنل انتظامی خاش
سه تن از پرسنل پلیس اطلاعات شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان در حین تعقیب و گریز با یک دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق جان خود را از دست دادند. در این حادثه، راننده کامیون با زیر گرفتن خودرو عوامل انتظامی باعث شهادت آن‌ها شد.


تعداد بازدید :  388