شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
آتش درپتروشیمی ماهشهر
3 کارگر به بیمارستان اعزام شدند

شهروند| یکی ازمخازن کاتالیست پتروشیمی رجال ماهشهر آتش گرفت و بر اثر این حادثه، سه کارگر که دچار سوختگی بیشتر شده بودند، به بیمارستان بعثت ماهشهر اعزام شدند.
سیاوش فرجی سخنگوی کمیته بحران بندر ماهشهر درباره این حادثه گفت: «آتش‌سوزی ساعت 22: 12 دیروز به علت انفجار یک کپسول محتوی کاتالیز رخ داد که اطفا شد. در کل 10نفر دچار سوختگی شدند. سه کارگری که سوختگی بیشتری داشتند، به بیمارستان بعثت ماهشهر اعزام شدند. بقیه مصدومان که سوختگی سطحی دارند؛ در درمانگاه پتروشیمی بستری هستند.»
وی از احتمال اعزام سه کارگر مصدوم دیگر به بیمارستان خبر داد و گفت: «درحال حاضر خطوط تولید این پتروشیمی تعطیل است.»
همچنین منصور قمر، فرماندار ماهشهر نیز دراین رابطه گفت:   «این آتش‌سوزی ناشی از ترکیدن کپسول حاوی مواد آتش‌زا و آلومینیومی بود. با توجه به اقدامات فوری آتش‌سوزی به صورت کامل مهار شد. پس از این حادثه، جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط درحال برگزاری و آتش‌سوزی پتروشیمی رجال درحال بررسی است.»
در ادامه سیاوش فرجی سخنگوی کمیته بحران منطقه ویژه ماهشهر نیز، ‌گفت: «مخزن کاتالیست کری اتیل آلومینیوم کمکی که درخود سایت وجود دارد، دچار حریق شده بود که 40دقیقه بعد با حضور آتش‌نشانان مهار شد. این کاتالیست‌ها نباید درمعرض‌ هوا و آب قرار بگیرند. بنابراین برای مهار آتش‌سوزی، محوطه ایزوله شده و آتش خود‌به‌خود خاموش می‌شود. درحال حاضر آتش کاملا مهار شده و مشکلی وجود ندارد.»
مدیر روابط عمومی پتروشیمی رجال بندر ماهشهر هم درمورد علت احتمالی این حادثه گفت: «قطعا دلیل اصلی حادثه را بررسی می‌کنیم، اما چنین اتفاقی برای این مخازن تنها درصورتی رخ می‌دهد که ترکیبی از آب و هوا، به مواد داخل مخزن برسد. احتمالا یک نشتی درمخزن باعث این اتفاق شده است.»
مجتمع پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین واحد خصوصی پتروشیمی کشور با تولید سالانه 90‌هزار تن پلی‌پروپیلن درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث شده است. این مجتمع پتروشیمی در زمینی به مساحت 227‌هزار مترمربع درمنطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده و 127‌هزار مترمربع آن به نخستین مرحله احداث این مجتمع اختصاص یافته است.


تعداد بازدید :  364