شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
پایان شایعات با تکذیب سازمان لیگ
سهمیه ایران در آسیا کم نمی‌شود

شهروند| با وجود شایعات متعدد درباره کسر سهمیه ایران اما بنا به آنچه رئیس کمیته مسابقات اعلام کرد این سهمیه تا‌ سال 2018 تغییری نخواهد کرد.
شایعات درباره کسر سهمیه
سال گذشته سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 بود که تیم‌های قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم به آسیا صعود می‌کردند و تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر هم با حضور در پلی‌آف و پیروزی در آن دیدار می‌توانستند پا به مرحله گروهی بگذارند. البته‌ سال گذشته به دلیل تعلیق شدن فوتبال کویت پرسپولیس به‌عنوان تیم دوم لیگ ایران به صورت مستقیم آسیایی شد و تنها استقلال باید در دیدار پلی آف حضور پیدا می‌کرد. ‌سال گذشته کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا درحالی رقم خورد که عملکرد باشگاه‌ها بیشتر از تیم‌ملی برای دادن امتیاز در رنکینگ به کشورها اهمیت دارد و طبیعی بود که ایران به دلیل ناکامی همیشگی تیم‌هایش نتواند امتیاز بالایی کسب کند و همین باعث کاهش سهمیه‌ها شد. اکنون با توجه به این‌که در آستانه پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان هستیم باز هم صحبت از کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا شده است.
تکذیب سازمان لیگ
تا این‌جای لیگ قهرمانان عملکرد تیم‌های ایرانی خیلی خوب نبوده و کاهش سهمیه‌های ایران دور از ذهن نیست اما سعید فتاحی، مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران ادعا کرده سهمیه کشورها ازجمله ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا ‌سال 2018 تغییری نمی‌کند و در آن ‌سال کمیته مسابقات و هیأت‌رئیسه ‌AFC برای تعیین سهمیه‌ها در فصل 2019-2020 تصمیم‌گیری خواهند کرد. با وجود این‌که در جدیدترین رنکینگ امتیاز کشورها که از طرف AFC اعلام شده ایران در رده هشتم قرار دارد اما این رنکینگ متعلق به‌ سال 2014 است و ربطی به آینده ندارد. ظاهرا در آن ‌سال باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا متاسفانه نتایج مناسبی نگرفتند و علت هشتمی ایران در آن رده‌بندی همین مسأله است. البته قرار است در این رنکینگ در سال‌های 2019 و 2020 ملاک امتیاز کشورها 90‌درصد عملکرد باشگاه‌ها و 10‌درصد عملکرد تیم‌ملی باشد که با این شرایط احتمال کاهش سهمیه‌های ایران جدی‌تر می‌شود.


تعداد بازدید :  250