شماره ۱۱۱۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
چارچوبی برای جهانی‌شدن صلح

|  مهرداد احمدی  |    دبیر مجمع کانون‌های جوانان هلال هرمزگان|

صلح درجامعه یک امر ضروری و حیاتی است. راه‌یافتن به این آرزوی باارزش از راه‌های مختلف ازجمله استفاده از نقش و جایگاه جوانان حاصل می‌شود. انجام هر وظیفه و مسئولیتی، رضایت درونی به انسان می‌بخشد و افزون بر آن بر اعتمادبه‌نفس جوانان می‌افزاید و آنها را برای قبول مسئولیت‌های عظیم‌تر و گسترده‌تر آماده و مطمئن می‌سازد.
صلح یکی از اساسی‌ترین ضرورت‌های جوامع پیشرفته کنونی را تشکیل می‌دهد. صلح به انسان آرامش می‌دهد تا درمورد بهبود زندگی خود و همنوعان‌شان تفکر کنند، راه پیشرفت و ترقی جامعه خود را برنامه‌ریزی و با به کاربردن ظرفیت‌ها و استعدادها به بشریت خدمت کنند. شاید کمتر کسی را بتوان یافت که آرزوی داشتن صلح، ثبات و آرامش را در زندگی نداشته باشد، اما اگر چنین است، پس منشأ این همه تعارض، تنش، جنگ و ویرانی دربین جوامع مختلف انسانی کجاست؟ به‌طور قطع اغلب نزاع‌ها و جنگ‌ها درطول تاریخ بر سر برطرف‌کردن نیازهای اولیه بشر بوده است. مردم و جوانان نباید منتظر باشند که دیگران برایشان صلح‌آفرینی و ایجاد کار کند، بلکه جوانان و مردم باید توانایی‌شان را نشان دهند و خود را درپروسه صلح شریک سازند.
صلح پدیده‌ای است که هر روز بیشتر و بیشتر آن را احساس می‌کنیم و اکنون جوانان جهان باید درپی آن باشند تا راهکارهای خود را برای جهانی‌شدن صلح ارایه کنند. درکشور‌های مختلف با هدف نشان‌دادن ارزش عشق، صلح و هماهنگی در دین مبین اسلام، جوانان را درکشورهایی که فرهنگ صلح یکی از مؤلفه‌های اصلی آن به شمار می‌رود، به مثابه سفیران صلح تعلیم می‌دهند.
جمعیت هلال‌احمر این نهاد مردمی درکشور عزیزمان ایران خدمات متعدد، متنوع و عام‌المنفعه‌ای ارایه می‌کند که بهره‌برداران این خدمات نیازمندان، محرومان، مصیبت‌دیدگان و اقشار ضعیف جامعه هستند. کوشش دربرابر دوستی و تفاهم میان ملت‌ها ازبارزترین اهداف و مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است. سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با توجه به حضورپرشور و میلیونی جوانان وظیفه تربیت آنها به‌عنوان جوانانی مومن، معتقد، فداکار، ایثارگر، پرنشاط و امیدوار به آینده را برعهده دارد که خود سرمایه‌ای عظیم برای کشور محسوب می‌شود. با توجه به این‌که جوانان دربرقراری صلح می‌تواند نقش‌آفرینی کنند؛ بکارگیری از این توان و ظرفیت دربرقراری صلح و دوستی می‌تواند نقش بسزا و تاثیرگذاری را ایفا کند.
ما جوانان هلال‌احمر معتقدیم؛ جمعیت هلال‌احمر با دارابودن سرمایه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های عظیم انسانی همچون وجود نیروهای پرتلاش جوان می‌تواند در سایه اهداف بزرگ خود همچون حفاظت از کرامت انسان‌ها و تلاش درجهت تسکین آلام بشری نقش موثری داشته باشد و جوانان صلح‌دوست ایرانی می‌توانند سفیران صلح و دوستی باشند.


تعداد بازدید :  274