شماره ۴۰۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

سرقت پشت چراغ قرمز به بهانه دستفروشی
گروه حوادث| تکدی‌گری و دستفروشی، پوششی برای سرقت‌های پشت چراغ قرمز 2 پسر موتورسوار   بود.
در خیابان آیت‌الله کاشانی، سوار خودرو و در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی منتظر سبز شدن چراغ بود که مردی به بهانه تکدی‌گری، از سمت راننده به خودرو مرد جوان نزدیک شد؛ در یک لحظه گوشی تلفن‌همراهش را که جلوی فرمان خودرو گذاشته بود برداشت و در مسیر خلاف جهت حرکت خودرو به سرعت شروع به دویدن کرد. مرد راننده به علت ترافیک پشت چراغ قرمز نتوانست او را تعقیب کند اما با گذشت 13 روز به صورت کاملا اتفاقی او را در خیابان شناسایی کرد.
با آغاز تحقیقات، کارآگاهان به بررسی سرقت‌های مشابه دست زدند و موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته در مناطق غرب تهران به‌ویژه در مناطق شهرک قدس (غرب)، ستارخان، سعادت‌آباد، اشرفی اصفهانی و آیت‌الله کاشانی شدند که به همین شیوه و شگرد و در پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی مورد سرقت کیف، گوشی تلفن‌همراه و ... قرار گرفته بودند.
«محراب» 25ساله که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به سرقت پشت چراغ راهنمایی و رانندگی با همدستی یکی از بچه محل‌های خود به نام‌ هادی اعتراف کرد. او که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و موادمخدر است و به مصرف شدید نوع شیشه نیز اعتیاد دارد، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «حدود شش ماه است که با‌ هادی به شیوه سرقت در پوشش تکدی‌گری و دستفروشی مشغول به سرقت هستیم؛ گاهی اوقات نیز با موتور هوندا 125‌هادی و به صورت عبوری اقدام به گردنبندقاپی، موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی از رهگذران می‌کنیم».
با ادعاهای پسر جوان «هادی» 24ساله نیز در منطقه مهرآبادجنوبی، در مخفیگاهش دستگیر شد.

بر اثر آواربرداری غیراصولی در سمنان رخ داد
ریزش ساختمان بانک در نقطه شلوغ شهر
ساختمان بانکی در پرجمعیت‏‏‌ترین نقطه شهر سمنان بر اثر آواربرداری غیراصولی ریزش کرد. ساعت 9 صبح روز شنبه بخشی از ساختمان شعبه بانکی واقع در کنار یک پروژه در دست ساخت ریزش کرد که بر اثر آن یک زن و سه مرد که از مشتریان و کارکنان بانک بودند مصدوم شدند.
به دنبال وقوع این حادثه نیروهای امدادی اعم از آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر بلافاصله به خیابان امام خمینی سمنان اعزام شدند. «حسن شکراللهی» مدیرعامل هلال‌احمر سمنان گفت: با تلاش امدادگران مجروحان این حادثه بلافاصله خارج شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان سمنان نیز گفت: این حادثه چهار مجروح داشت که حال مجروحان خوب است.
مشاهدات حاکی است که نیروهای امدادی هم‌اکنون درحال انجام اقدامات لازم در محل هستند و استاندار سمنان نیز با حضور در محل در جریان این حادثه قرار گرفت و عملکرد نیروهای امدادی را بررسی کرد.
شکراللهی مدیرعامل هلال احمر سمنان نیز گفت: سه تیم عملیاتی در این حادثه به محل اعزام شدند و نیروهای این سازمان که متشکل از ایستگاه دو، چهار و مرکزی بودند چهار نفر را از زیر آوار خارج کردند.


تعداد بازدید :  283