شماره ۴۰۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
آژير

شکار‌های مرد 61 ساله با آبمیوه مسموم
گروه حوادث| پیرمردی که خود طعمه دزدان بود با آبمیوه‌های مسموم، قربانیان خود را بیهوش می‌کرد و اموالشان را به سرقت می‌برد.
28تیرماه مردی به کلانتری 113 بازار رفت و به مأموران گفت:  در قسمت باغ پرندگان داخل پارک شهر نشسته بودم که مردی 60ساله کنار من نشست و شروع به صحبت درباره گرمی هوا کرد. پس از دقایقی و به بهانه گرمی هوا، دو عدد نوشیدنی خرید و یکی از آنها را به من داد. چند دقیقه‌ای در کنارم نشست و درباره موضوعات مختلف با هم صحبت کردیم تا این‌که او خداحافظی کرد و از من جدا شد. پس از رفتن وی بود که برای رفع تشنگی، مقداری از نوشیدنی را خوردم و پس از آن متوجه هیچ چیزی نشدم. پس از به هوش آمدن، خودم را در داخل بیمارستان پیدا کردم و در زمان ترخیص متوجه شدم که همه پولم، گوشی تلفن همراهم و دو عدد انگشتر فیروزه‌ام به ارزش 400‌هزار تومان به سرقت رفته است.
درحالی‌که پلیس وارد عمل شد تا متهم را دستگیر کند 17 مهرماه مرد مالباخته هنگام تردد داخل پارک شهر موفق به شناسایی مردی شد که چند ماه پیش اقدام به دادن نوشیدنی مسموم به وی کرده بود. بلافاصله مأموران کلانتری 113 بازار در جریان قرار گرفتند و سارق دستگیر شد.
«محرم» 61ساله با داشتن 11 سابقه دستگیری به اتهام جرایم مختلف سرقت، کلاهبرداری و موادمخدر، در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت به شیوه بیهوشی شد اما در ادامه، با شناسایی دو مالباخته دیگر که آنها نیز به همین شیوه و شگرد توسط متهم مورد سرقت اموال قرار گرفته بودند به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت اموال مالباختگان اعتراف کرد.  متهم درخصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود به کارآگاهان گفت: «یک‌سال پیش داخل پارک نشسته بودم که شخصی حدودا 40ساله نزدیکم نشست و پس از دقایقی با من طرح دوستی ریخت. هنوز مدت زیادی از آشنایی ما دو نفر نگذشته بود که او نوشیدنی خرید. هر دو آبمیوه را خوردیم اما به محض این‌که من نوشیدنی را خوردم، بیهوش شدم و پس از چند ساعت مجددا به هوش آمدم. به خاطر آن‌که پول یا اموال باارزش دیگری نداشتم، چیزی از من سرقت نشده بود اما تصمیم گرفتم تا به این شیوه و شگرد و با استفاده از نوشیدنی مسموم سرقت کنم.  با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های به‌عنف با استفاده از نوشیدنی‌های مسموم، سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان و شکات احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان 15 خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

امدادرسانی به زائران  18 خودرو مینی‌بوس
گروه حوادث|  مسافران 18 دستگاه مینی‌بوس که در جاده‌اي پر گِل‌ولای گرفتار شده بودند با 24 ساعت عملیات امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
حسین‌رضا مرادی روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان از امدادرسانی و اسکان بیش از 160 نفر از زائران و مسافرانی که قصد زیارت بارگاه امام‌زاده محمد ابن حسن ( ع) را داشتند، گفت: روز پنجشنبه 24 مهرماه گزارشی از اداره اوقاف، مبنی بر عزیمت تعدادی از هموطنان عزیز جهت زیارت حرم امام‌زاده محمدابن حسن (ع) در 175کیلومتری شهرستان الیگودرز به هلال احمر مخابره شد که در راه برگشت دچار حادثه شدند. وی در ادامه گفت: این عملیات امدادرسانی که در محدوده بخش بشارت صورت گرفت از ساعت 22 روز پنجشنبه آغاز شد و دوتیم امدادرسانی متشکل از 15 نفر از امدادگران و نجاتگران با حمایت دودستگاه خودرو کمک‌دار و یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند و کار امدادرسانی را شروع کردند. مرادی تصریح کرد: این حادثه در 130کیلومتری مرکز شهرستان رخ داده بود که براثر بارندگی دوروز گذشته مسیر این مکان زیارتی ناهموار شده بود و گل‌ولای زیادی تردد در این محور را با دشواری و مشکل روبه‌رو کرده بود که مسافران 18 دستگاه مینی‌بوس با فرورفتن در گل ولای عملا قادر به حرکت نبودند که با حضور به‌موقع و سریع عوامل امدادی 160 نفر از مسافران پس از عملیات رهاسازی، نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند.


تعداد بازدید :  344