شماره ۴۰۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
در نامه‌ای سرگشاده مطرح شد
انتقاد مطهري از جنتي

ايسنا| علی مطهری روز گذشته در نامه‌ای سرگشاده به دبیر شورای نگهبان به سخنان اخیر او در برنامه تلویزیونی شناسنامه واکنش نشان داد و «حصر شبیه حبس» موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست.
مطهری در این نامه خطاب به آیت‌الله جنتی نوشته است: فرموده‌اید: «مسأله، براندازی نظام بود به اسم تقلب.» سوال می‌کنم اگر مردمی بعد از یک انتخابات به نتیجه آن اعتراض داشتند و احساس کردند که مسئولان با برگزاری جشن ملی برای پیروز انتخابات مسأله را تمام‌شده تلقی کرده‌اند، چگونه باید رفتار کنند که متهم به براندازی نشوند؟ آنها راهپیمایی آرام میلیونی انجام دادند، اما این‌که چگونه پایان آن به خشونت کشیده شد معلوم نیست و مورد مناقشه است.
نماینده مردم تهران در ادامه نامه خطاب به دبیر شورای نگهبان آورده است: فرموده‌اید: «اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد.» اولا چرا بنا به محاکمه اینها نیست؟ چرا این‌قدر از محاکمه اینها هراس دارید؟ آیا جز این است که نگران روشن شدن برخی حقایق هستید و تبلیغات چندساله نقش بر آب خواهد شد؟ ثانیا جنابعالی بدون آن‌که دفاعیات آنها را بشنوید برایشان حکم اعدام صادر کرده‌اید. آیا این امر عدالت شما را زیر سوال نمی‌برد و مخل عضویت شما در شورای نگهبان نیست؟ اکنون که آنها اصرار به محاکمه خود دارند چرا آنها را محاکمه نمی‌کنید و علاقه‌مند به حصر شبیه حبس هستید که توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.


تعداد بازدید :  284