شماره ۴۰۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
... هوای پاک در تهران و تبریز

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از تداوم بارش باران و وزش باد در استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان، مازندران، اردبیل و خراسان رضوی است. همچنین از امروز بارش‌ها به صورت پراکنده در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و مازندران آغاز می‌شود و از روز دوشنبه در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش باران را خواهیم داشت. طی امروز و فردا در نقاطی از استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس افزایش ابر و رگبار به همراه وزش باد قابل پیش‌بینی است و در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
تحلیل‌ها بیانگر رشد ابر همراه با رگبار موقت باران، گاهی با رعد و برق و وزش شدید باد از بعد از ظهر امروز و فردا در استان‌های شمالی و غربی کشور است. به همین دلیل آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
در روز دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر رگبار و رعد و برق پراکنده را خواهیم داشت. همچنین طی 2 روز آینده در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. امروز یکشنبه، دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهد بود و همچنین برای بعد از ظهر وزش باد در استان‌های قم، قزوین، سمنان، شمال اصفهان، شمال مرکزی و یزد پیش‌بینی می‌شود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به 14 تا 21 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز دوشنبه این هفته نیز بین ۱۲تا 22 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران در این روز ابری پیش‌بینی شده است.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای کلان شهرهای تهران و تبریز پاک و شهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید �%A


تعداد بازدید :  248