شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
هشتگ‌ سیال در موسم # انتخابات

علیرضا کیانپور روزنامه نگار @kianpourAlireza

خوشبختانه موسم انتخابات است و حالا نه کسی دروغ می‌گوید، نه کسی تندروست، نه شعار مفت و مسلم می‌دهند، نه حتی تو بگو یک نفر که با این «سعید مرتضوی» رفیق باشد! همه شده‌اند منتقد مرتضوی‌ها. همه شده‌اند «دهقان فداکار» و کل گله‌جات عالم را هم که بگردی، یک‌نفر «چوپان دروغگو» نیست. ان‌شاءالله که تا باشد از این موسم‌ها و تا هست از این انتخابات.
فضا به‌قدری عمومی و اشتراکی و صلح و صفا شده که هیچ هشتگی روی زمین نمی‌ماند. می‌نشینی کلی فکر می‌کنی، عطر می‌زنی به‌خودت که بوی خوب بدهی، لباس تمیز می‌پوشی، سیگارت را ترک می‌کنی که وابسته چیزی نباشی لابه‌لای ایده‌پردازی، کل رفقای دانشگاه را جمع می‌کنی دور یک میز، باهوش‌ترین‌ها را که اتفاقا بیشتر از همه چشم دیدنشان را نداری، می‌چینی روبه‌رویت که یک هشتگ درست و‌درمان اختراع کنند که فکرت را، هرچه که هست، تبلیغ کنی، نظرت را نشر دهی، همین که هشتگ از کارگاه طوفان فکری خارج شده و افتاد وسط تایم‌لاین، داغ داغ چنان مورد استفاده همه قرار می‌گیرد که کلا هدف و انگیزه اولیه گم می‌شود و هرچه رشته بودی، اعلامیه می‌شود روی دیوار انتهای بن‌بست!
دیروز یک بنده خدایی که بهتر است اسمش را نبریم، «میراث تندروها» را هشتگ کرد، چنان ملت ریختن به توییت علیه خودش که انگار فقط یک تندرو در جهان وجود دارد و آن هم همین بنده‌ خداست! آن یکی به هر دلیلی که خودش می‌داند «دروغ ممنوع» را هشتگ کرده، کل تایم‌لاین جلوتر از خودش (و در مواردی علیه خودش) توییت کرده‌اند که دروغ بد است و هرکه بگوید دشمن خدا! ما هم که عمله توییتریم! هرچه گفتند، به هر منظور که گفته باشند، نقل می‌کنیم و تفسیرش را هم وامی‌گذاریم به خودشان و خودتان! «mjizd» نوشت: روحانی: من باز هم برنامه صد روزه خواهم داشت! این «هم» یعنی قبلا هم قول برنامه صد روزه داده بودی، نه قول گزارش صد روزه!» و هشتگ زد «دروغ ممنوع» اما چند لحظه بعد «دکترجکول» با همان هشتگ توییت کرد: احمدی‌نژاد از استادیوم‌های ساخته شده در دولت قبل به‌عنوان کار مثبت یاد کرده بود!» و کمی بعدتر هم «digicharter» نوشت که «دوستانی که مدام سیب‌زمینی و آرد می‌کنند، سبد کالا را به یاد دارند، عایا؟!» و هشتگ زد «دروغ ممنوع». یا مثلا همین «میرکمپلکس» خودمان با هشتگ «میراث تندروها» نوشت: «بزرگترین میراث تندروها فروریختن اخلاق اجتماعی و افزایش دروغ و دغل و کلاهبرداری و دزدی بین مردمه» و «aminghalei‏» هم گفت که «میراث تندروها کاهش شدید قدرت خرید مردم به یک‌سوم با دلار 3600 تومانی در ‌سال 91 بود که جبران آن سال‌ها زمان خواهد برد» و «sondos» هم توییت کرد: «یادمون رفته رفیق باید رفیق باشه نه الزاما همفکر سیاسی. دشمن شدیم با همدیگه!» و هشتگ زد «میراث تندروها» بعد هم «Mortezaizadi‏» نوشت: «میراث تندروها یعنی وضع حساس کنونی...» و «مهجور» هم بحث درباره میراث و تندروی و حتی بحث درباره خود بحث را یک‌جا ختم کرد، وقتی که نوشت: «ميراث تندروها یعنی جای رفیقامون که نیستن خالیه!»


تعداد بازدید :  533