شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
ویترین خانواده

تخم‌مرغ‌ قهوه‌ای بدون کد بهداشتی نخرید
مهر| انجمن صنفی تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران از شهروندان خواست ‌از خریداری هرگونه تخم‌مرغ قهوه‌ای که دارای بسته‌بندی غیرمجاز و فاقد کد بهداشتی دامپزشکی است، خودداری کنند.  این انجمن طی اطلاعیه‌ای درباره عرضه تخم‌مرغ‌های غیربهداشتی در بازار به شهروندان هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است: بنابر اهمیت فوق‌العاده مسائل بهداشتی و سلامتی درخصوص تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای تحت عناوین محلی، رسمی، دو زرده و غیره، از شهروندان تقاضا می‌شود ‌از خریداری هرگونه تخم‌مرغ قهوه‌ای به صورت غیر بسته‌بندی یا در بسته‌بندی‌های غیرمجاز که فاقد کد بهداشتی دامپزشکی است جداً خودداری کنند.

قیمت‌ افزایش‌یافته لبنیات برگشت
ایسنا| درحالی‌که شواهد در بازار نشان از تغییر نکردن قیمت برخی محصولات لبنی دارد که به صورت غیرقانونی افزایش یافته بود، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با اشاره به بازگشت قیمت‌های افزایش‌یافته برخی محصولات لبنی اعلام کرد که برخی از برندها که قیمت محصولاتشان را افزایش داده‌اند تخلفی مرتکب نشده‌اند، چرا که پیش از آن به دلیل افزایش رقابت‌پذیری و سهم خود در بازار تا حدی که اجازه داشتند قیمت‌شان را افزایش نداده بودند. رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: چند برند که اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند، نرخ‌های خود را به حالت گذشته برگرداندند و منتظر تصمیم سازمان حمایت برای اصلاح قیمت‌هایشان هستند، چرا که معتقدند با افزایش هزینه‌های تولید در‌ سال جدید مواجه شده و اگر قیمت‌هایشان اصلاح نشود، ترازشان منفی خواهد شد و زیانده می‌شوند.

سرانه مصرف عسل در ایران 900 گرم
فارس| سرانه مصرف عسل در ایران تقریبا نصف کشورهای پیشرفته است. مدیرعامل صندوق حمایت از زنبورداران به میزان سرانه مصرف عسل در دنیا اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته سرانه مصرف بین 1.5 تا 2 کیلوگرم و در سایر کشورها 600 گرم است که این رقم در ایران به 900 گرم می‌رسد. بهزاد بانکی‌پور گفت: ‌سال گذشته از مجموع ۳۰‌هزار تن شکر مصرفی به‌عنوان غذای جایگزین زنبور هنگام برداشت عسل، ۷‌هزار تن شکر دولتی توزیع شد. او به مزایای جنبی صنعت زنبورداری در بخش کشاورزی و دارویی اشاره کرد و گفت: اگر زنبورداران به تجهیزات روز و آموزش‌ نوین مجهز شوند، می‌توانند به جز تولید عسل از مزایای جانبی آن هم درآمدزایی کنند.


تعداد بازدید :  473