شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
همه احتمالات درباره شانس صعود ایرانی‌ها به مراحل پایانی لیگ‌ قهرمانان
دربی پایتخت؛ این‌بار شاید در آسیا

شهروند| با پایان رقابت‌های دور پنجم لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد هر 4 نماینده ایران برای صعود به دور بعدی شانس دارند؛ این درحالی است که احتمال دارد در مراحل بعدی شاهد رقابت تمام ایرانی باشیم.
ذوب‌آهن- استقلال؛ نبرد تمام ایرانی
استقلال با تساوی که مقابل الاهلی امارات کسب کرد، تقریبا صعودش از گروه A قطعی شده است؛ شاگردان علیرضا منصوریان بازی هفته آخر خود را با التعاون عربستان انجام می‌دهند و در صورتی که شکست با اختلاف بیشتر از 3 گل را نیز تجربه نکنند به دور بعد می‌رسند اما مسأله مهم حریف استقلال در دور اول حذفی است. طبق جدول ارایه شده تیم‌های اول و دوم این گروه با تیم‌های دوم و اول گروه C دیدار می‌کنند؛ گروهی که العین امارات، الاهلی عربستان و ذوب‌آهن ایران در آن شانس صعود دارند. اگر استقلال اول و ذوب‌آهن دوم یا برعکس رخ بدهد، دو تیم ایرانی در دور بعد به هم برخورد می‌کنند. در این‌باره بازی الاهلی عربستان با ذوب‌آهن بسیار تعیین‌کننده است.
احتمال کم رویارویی پرسپولیس
و آبی‌های خوزستان
استقلال خوزستان با تساوی مقابل الفتح عربستان 8 امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند. تیم‌های اول و دوم گروه C که استقلال خوزستان در آن حضور دارد، با تیم‌های دوم و اول گروه D دیدار می‌کند. با توجه به این‌که در گروه D پرسپولیس با برد مقابل الوحده امارات هنوز برای صعود به دور بعدی شانس دارد، احتمال این‌که دو تیم دیگر ایران با هم روبه‌رو شوند، در حد بسیار کم وجود دارد. این احتمال کم به دلیل آن است که بعید به نظر می‌رسد هردو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس بتوانند صدرنشین گروهشان شوند.
شاید دربی پایتخت برگزار شود
نحوه برنامه‌ریزی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مراحل حذفی به این صورت است که بعد از انجام‌ بازی‌های مرحله یک‌هشتم ‌نهایی دو قرعه‌کشی در شرق و غرب انجام می‌شود. به عبارت بهتر 4 تیم باقیمانده در غرب آسیا قرعه‌کشی می‌شوند و سپس 4 تیم باقیمانده در شرق به قید قرعه حریفشان را می‌شناسند. در چنین شرایطی اگر استقلال و پرسپولیس از گروه خود بالا بروند و در مرحله یک‌هشتم ‌نهایی نیز موفق باشند، ممکن است به قید قرعه باهم روبه‌رو شوند و یک دربی در لیگ قهرمانان آسیا شکل بگیرد. نکته مهم رقابت‌های امسال چنین است که تیم‌های غرب و شرق آسیا تا بازی فینال با یکدیگر دیدار نمی‌کنند و فقط در بازی پایانی نبرد یک تیم از غرب و یک تیم از شرق را شاهد خواهیم بود.


تعداد بازدید :  438