شماره ۴۰۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
خانه به خانه

قطعه اول جاده جنگل گلستان بهسازي و آسفالت شد
|  گرگان- غلامرضا ولی‌پور  |   خبرنگار شهروند|
مدير راهداري راه‌وشهرسازي گلستان گفت:   بهسازي و آسفالت قطعه اول جاده جنگل گلستان به طول 7‌هزار و 170متر و عرض 11متر به پايان رسيد. «عادل مصدقي» در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» در گرگان افزود:   براي اجراي عمليات بهسازي و روكش آسفالت اين قطعه 8ميليارد و 500ميليون ريال اعتبار صرف شده است.
به‌گفته وي، بهسازي يك كيلومتر از قطعه دوم اين جاده به عرض 11متر نيز، اجرا شده و بقيه آن به طول 6كيلومتر در دست اجراست.
مصدقي، ميزان اعتبار درنظر گرفته شده براي قطعه دوم را 15 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: از ابتداي فصل تابستان تاكنون 12 كيلومتر از محور اصلي آزادشهر - مينودشت به عرض 10 متر آسفالت شده است. مصدقي، طول اين محور را 23كيلومتر ذكر كرد و گفت:   به‌زودی 15كيلومتر آن نیز با اعتباری بالغ بر 30ميليارد ريال آسفالت خواهد شد.

در مقایسه با ‌سال آبی گذشته صورت گرفت
26‌درصد کاهش بارش در استان گلستان
|  گرگان- ملیحه ملامحمدزمانی  |   خبرنگار شهروند|

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: میزان بارندگی در پایان‌ سال آبی 93- 92 در مقایسه با‌ سال گذشته بیش از 26‌درصد کاهش و نسبت به دوره شاخص درازمدت بیش از 16درصد کاهش را نشان می‌دهد.
ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» در گرگان میانگین بارندگی استان از ابتدا تا پایان‌ سال آبی  93 - 92  را معادل 409.5 میلی متر اعلام کرد. وی با اشاره به توزیع ماهانه بارندگی در سطح استان در ‌سال آبی 93-92، آذرماه با میزان بارش بیش از 86 میلیمتر به‌عنوان پربارش‌ترین ماه‌ سال آبی 93-92 و تیرماه با میزان بارش بیش از 4 میلیمتر به‌عنوان کم‌بارش‌ترین ماه ‌سال آبی 93-92 اعلام کرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان همچنین اضافه کرد: شهرستان‌های بندرگز و گنبدکاووس به ترتیب با میزان بارش 789 و 277 میلیمتر به‌عنوان پربارش و کم‌بارش‌ترین شهرستان‌های استان در ‌سال آبی 93-92 هستند.
گفتنی است ‌سال آبی  از مهرماه آغاز و شهریورماه ‌سال بعد به پایان می‌رسد.

رفع مشکل 89شهروند در دیدار با شهردار بندرعباس
در دیدار مردمی شهردار بندرعباس که در راستای حل مشکلات مردم انجام شد، رفع مشکل 89 پرونده از شهروندان دنبال شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، شهردار بندرعباس در حاشیه دیدار مردمی اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و شهروندان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در شهرداری بندرعباس به صورت ویژه به آن تاکید داریم. وی با اشاره به اینکه خدمات قابل‌توجهی در شهرداری بندرعباس به مردم ارایه می‌شود، افزود: شهروندان بندرعباس شایسته بهترین و مناسب‌ترین نوع خدمات‌دهی هستند و این مساله در شهرداری مورد تاکید است. شهردار بندرعباس با بیان اینکه قرآن و دین مبین اسلام نیز بر رفع مشکلات آحاد مختلف جامعه تاکید دارد، ادامه داد: طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از 7 برنامه تحول کشور است که به منظور ایجاد تحول در نظام اداری کشور به تصویب شورای عالی اداری رسیده و در حال اجراست.
امینی‌زاده تصریح کرد: احترام و تکریم ارباب‌رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم‌های اداری نظام اسلامی کشورمان، هدف نهایی مدیران دستگاه‌های مختلف است که این وظیفه در شهرداری به فراخور وظایف متعدد و خدمات زیادی که انجام می‌دهد، مضاعف است.
براساس این گزارش، در دیدار مردمی شهردار بندرعباس که سه‌شنبه هر هفته انجام می‌شود، این هفته 89پرونده از شهروندان توسط شهردار بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت. در دیدار مردمی این هفته شهرداران مناطق سه‌گانه شهرداری بندرعباس، رئیس بازرسی و معاون فنی و شهرسازی شهرداری بندرعباس نیز حضور داشتند.


تعداد بازدید :  292