شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
ویترین ایران

مذاکره با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما
ایلنا| سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از شروع مذاکرات مستقیم این معاونت با دوشرکت ایرباس و ای.‌تی‌.آر برای گرفتن امتیاز ساخت قطعات هواپیما در ایران خبر داد. او با اشاره به بخشی از قرارداد ایران‌ایر با دو کمپانی ایرباس و ای.‌تی.‌آر مبنی بر همکاری برای ساخت برخی ازقطعات هواپیما، ادامه داد: جلساتی را با این دوشرکت سازنده هواپیما داشته‌ایم و به‌ زودی نتیجه مذاکرات نهایی خواهد شد.

استاندارد جعلی برای واردات خودرو
ایرنا| نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: در دوران تحریم به خاطر محدودیت‌های اعمال‌شده، نمی‌توانستیم با نهادهای بین‌المللی استاندارد ارتباط داشته باشیم و این باعث شد برخی‌ها با گواهینامه‌های استاندارد جعلی به واردات خودرو مبادرت کنند. او افزود: درشرایط تحریم ما نمی‌توانستیم حتی یک دستگاه خودرو برای آزمایش و تست به کشورهای دیگر بفرستیم؛ در آن دوران چینی‌ها از گواهینامه‌های استاندارد استفاده می‌کردند اما الان می‌توانیم خودروها را به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بفرستیم و برمبنای استانداردهای اروپایی که مطابق با استانداردهای ماست، آنها را مورد آزمایش قرار دهیم.

بانک‌ها ورشکسته نیستند
روابط‌عمومی بانک مرکزی| عباس کمرئی مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها ورشکسته نیستند. این درحالی است که اعلام این موضوعات، مستقیما با زندگی عموم مردم جامعه ارتباط دارد، باعث ایجاد نگرانی‌هایی میان مردم می‌شود که خسارت‌های ناشی از آن، جبران‌ناپذیر است. او افزود: توقف و ورشکستگی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی با توجه به نقش محوری آنها در اقتصاد درمقایسه با سایر بنگاه‌های اقتصادی، رخدادی پیچیده تلقی می‌شود و اظهارنظرهای غیرکارشناسی توسط افراد و نهادهای غیرمسئول تنها سبب وخامت اوضاع و افزایش ریسک سرایت و هجوم به بانک‌ها خواهد شد.

ایجاد کمربند سبز توسط 2 وزارتخانه اقتصادی
مهر| نمایندگان مجلس وزارتخانه‌های کشاورزی و راه‌وشهرسازی را مکلف کردند؛ در یک برنامه 5ساله، نسبت به ایجاد کمربند سبز شهری و روستایی برای مناطق تحت‌تأثیر ریزگردها اقدام کنند. این اقدام باید در یک برنامه ۵ساله و در موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شود. تبصره یک این ماده نیز وزارت نیرو را مکلف می‌کند منابع آب مورد نیاز را از آب مازاد از طریق روش آبیاری سنتی به روش آبیاری نوین درمناطق موضوع این ماده تأمین کند.

جلسه ویژه برای جبران خسارت سیل
مهر| وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری درحاشیه برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی ازجلسه ویژه هیأت دولت برای اقدامات جبرانی به خسارت‌دیدگان سیل اخیر خبر داد.  حمید چیت‌چیان با سفر به ارومیه با بیان این‌که، هیأت دولت درجلسه ویژه روز یکشنبه اقدامات جبرانی برای خسارت‌دیدگان سیل اخیر را بررسی خواهد کرد، افزود: از نظر امدادرسانی به سیل‌زدگان کوچکترین مشکلی وجود ندارد و کارها طبق برنامه درحال انجام است و هرچه سریع‌تر بایستی برآورد خسارات ناشی از سیل انجام شود.


تعداد بازدید :  405