شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
میز خبر

پیام رهبر معظم انقلاب درپی جاری شدن سیل در استانهای شمالغرب کشور: وظیفه فوری مسئولان کمک به آسیب دیدگان است
در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان منجر شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی این حادثه مصیبت‌بار را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
بسمه­ تعالی
حادثه سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارتهای سنگین مالی انجامید، حادثه‌ای دردناک و مصیبت‌بار است. اینجانب با تأثر و اندوه، به داغداران و مصیبت‌زدگان عرض تسلیت و همدردی میکنم و صبر و آرامش قلبی آنان را از خداوند مسألت مینمایم و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان می‌طلبم. وظیفه فوری مسئولان ذیربط، کمک به آسیب دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. لازم است هیچ تأخیر و سستی در ادای این وظیفه نشود. و امیدوارم خداوند لطف و تفضل و کمک خود را شامل حال مصیبت‌دیدگان و کمک‌کاران فرماید.
سیّد علی خامنه‌ای
۲۶ فروردین

علوی:  وزارت اطلاعات وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست
مهر| وزیر اطلاعات تأکید کرد: وزارت اطلاعات در انجام تکالیف و وظایف محوله تمایلات جناحی، قومی و سیاسی را دخالت نمی‌دهد. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری استان اردبیل گفته است: سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در انجام تکالیف و وظایف محوله تمایلات جناحی، قومی و سیاسی را دخالت نداده و به‌طور صرف براساس موازین شرع مقدس اسلام و در چارچوب قانون با رعایت اخلاق اسلامی در تأمین امنیت جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.  او با بیان این‌که وزارت اطلاعات براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند، اظهار کرد: جذب حداکثری و دفع حداقلی راهبرد اساسی این نهاد است و افراد و تشکل‌هایی که به اصل نظام و ولایت فقیه معتقد بوده و آنها را قبول دارند با سلایق گوناگون در جمهوری اسلامی مجاز به فعالیت سیاسی و اجتماعی هستند، هرچند که ممکن است در مسائل فرعی اختلاف نظرهایی بین افراد و گروه‌ها وجود داشته باشد که وزارت اطلاعات با توجه به جایگاه خود در این امور دخالت نمی‌کند.

آیت‌الله جنتی:  باید ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات را محدود کرد
مهر| آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته در همایش سراسری روسای استان‌ها و مدیران ستادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری گفت: امسال تعداد زیادی از افراد برای شوراها ثبت‌نام کردند. دبیر شورای نگهبان درخصوص کثرت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: برخی از افرادی که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، کمترین اطلاعاتی درخصوص مسئولیت‌های رئیس‌جمهوری ندارند و لذا باید قانونی تدوین شود، که محدودیت‌هایی درخصوص ثبت‌نام داوطلبان ایجاد کند.  آیت‌الله جنتی با اشاره به این‌که بخش عظیمی از آینده کشور به دست ریاست‌جمهوری است گفت: برای ثبت‌نام، باید شرایط و محدودیت‌هایی قرار داده شود، تا افراد با شرایط خاص بتوانند ثبت‌نام کنند.

سخنگوی جبهه مردمی انقلاب:  در نهایت یک یا دو نفر را به‌عنوان نامزد نهایی معرفی می‌کنیم
ایلنا| مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله باریک بین در جمع خبرنگاران درباره سازوکار نهایی نامزد نهایی جمنا گفت: ما برنامه‌های کاندیداها را بررسی می‌کنیم،  و نظرسنجی‌هایی که برای مقبولیت کاندیدا گرفته می‌شود و مناظرات را رصد می‌کنیم و درنهایت یک یا دو نفر را به‌عنوان نامزد نهایی معرفی می‌کنیم.  سخنگوی جمنا افزود: اگر به یک نفر واحد رسیدیم، آن یک نفر در انتخابات شرکت می‌کند اما اگر به این نتیجه برسیم که انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود ممکن است دو نفر را معرفی کنیم ولی درنهایت یک نفر را معرفی می‌کنیم.   دستجردی در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام رییسی می‌گوید مستقل در انتخابات آمده است. آقایان زاهدی و میرسلیم نیز سازوکار جمنا را قبول ندارند و حاضر نیستند زیربار سازوکار جمنا بروند. چرا اصولگرایان حاضر به پذیرش نظر جمنا نیستند؟ گفت: کسانی که از طرف جمنا معرفی شدند ۵ نفر بودند که به آنها اعلام شد که ثبت‌نام در انتخابات بلامانع است که از آن ۵ نفر، ۴ نفرشان ثبت‌نام کردند و این ۴ نفر سازوکار جبهه را قبول کردند.   او در پاسخ به این سوال که آیا رییسی هم اساسنامه جمنا را امضا کرده است؟ گفت: ایشان دست‌نوشته‌ای که متعلق به خودشان بوده و ما آن را قبول داریم، امضا کردند. سخنگوی جمنا همچنین گفت: باید تا پیش از ۲۰ اردیبهشت به کاندیدای نهایی برسیم.


تعداد بازدید :  445