شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری درمراسم بهره‌برداری از 6 فاز منطقه انرژی پارس‌جنوبی:
کاری نکنیم که در برابر بزرگان کشور شرمنده باشیم
روز تاریخی برای عسلویه و پارس‌جنوبی انقلاب نکردیم که رودرروی هم بایستیم و یکدیگر را تخریب کنیم ایران از میزان برداشت کشور همسایه دریک میدان مشترک گازی سبقت گرفت

رئیس‌جمهوری روزگذشته درعسلویه حضور یافت و از دستاوردهای وزارت نفت درعسلویه و پارس‌جنوبی رونمایی کرد. وعده‌ای که او در روز ثبت‌نامش در وزارت کشور داده بود. براین اساس و با رونمایی از فازهای جدید درمنطقه پارس‌جنوبی، امروز ایران توانسته نه‌تنها در برداشت گاز از مخزن مشترک با قطر به این کشور برسد، بلکه از این کشور نیز پیشی‌گرفته است. روحانی پس از افتتاح چندین پروژه درمنطقه پارس‌جنوبی با تأکید بر این‌که باید به بزرگان خود احترام بگذاریم، گفت: همگان دیدیم عده‌ای که روزی به شهید بهشتی توهین می‌کردند، بعد از شهادت ایشان، سال‌ها شرمنده بودند، همچنین شاهد بودیم آنهایی که روزی به آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی توهین می‌کردند، امروز بعد از پرواز روح او به آسمان‌ها، شرمنده هستند، لذا نباید کاری کرد که در برابر افتخارات و بزرگان کشور، شرمنده باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با بیان این‌که ما می‌توانیم به همه این اهداف برسیم، گفت: ما انقلاب نکردیم که رودرروی هم بایستیم و یکدیگر را تخریب کنیم و برای تأمین مواد غذایی دستمان به خارج ازکشور باشد. رئیس‌جمهوری ادامه داد: همه انتظارات ملت ایران برآورده خواهد شد، چراکه ما یک قانون اساسی، رهبری، دولت و یک آرمان و انقلاب و یک ایران عزیز و سربلند داریم.
رئیس‌جمهوری درمراسم بهره‌برداری از 6 فاز منطقه انرژی پارس‌جنوبی، ایران قدرتمند و عزت ایرانیان را در سایه اقتصاد قدرتمند و مقاومتی دانست و تأکید کرد: 27 فروردین 96 و افتتاح 6 فاز پارس‌جنوبی روز ماندگار صنعت، نفت و مدیریت ایرانی و روز تحقق اقتصاد مقاومتی درصنعت نفت است.
روحانی بهره‌برداری از لایه نفت پارس‌جنوبی درکنار افتتاح چند پروژه پتروشیمی دراین منطقه را روزی تاریخی، بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی توصیف کرد و گفت: این‌که ایران قدرتمند می‌تواند در یک روز طرح‌هایی با بیش از 20‌میلیارد دلار را درمنطقه پارس‌جنوبی به بهره‌برداری برساند، افتخار بزرگی برای همه ایرانیان و روزی به یادماندنی برای تاریخ صنعت نفت کشور محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: شنبه درمراسم افتتاح ده‌ها پروژه صنعت دفاعی کشور، وقتی که چندین طرح جدید موشکی و هواپیمای جنگنده و هلی‌کوپتر ملی به‌طور همزمان به افتتاح رسید، احساس غرور و افتخار کردم؛ چراکه در 8‌سال دفاع مقدس، هر روز به فکر پیشرفت صنعت دفاعی کشور، برای قدرت سرزمین مقدس‌مان بودیم.
روحانی افزود: زمانی که اقتصاددانان کشورمان، توانستند تورم 45‌درصدی را تک‌رقمی کنند نیز، روز افتخار برای ما ایرانیان بود. همچنین روزی که شاهد بودیم رشد اقتصادی کشورمان بعد از 12‌سال انتظار برای نخستین‌بار از 8‌درصد عبور کرد، نیز روز افتخاری برای همه ما ایرانیان بود.
رئیس‌جمهوری گفت: روزی که توانستیم درمقابل 6 قدرت جهانی حق ملت ایران را به کرسی بنشانیم و فردای شب قدر 23 ماه رمضان، پیروزی بزرگی را در سایه دعای مردم و رهبری عزیز و قدرت دیپلماسی کشورمان شاهد بودیم، این نیز روز افتخار ما ایرانیان بود.
به گفته حسن روحانی، زمانی که طرح تحول سلامت در ایران به ثمر نشست و مردم در بیمارستان‌ها مجبور نبودند طلای همسران و فرش زیر پای خود را بفروشند و همه ایرانیان در شهر و روستا تحت پوشش درمانی قرار گرفتند، روز فخر و افتخار برای ما ایرانیان بود.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: این‌که امروز دریک میدان مشترک از میزان برداشت کشور همسایه درهمین میدان سبقت می‌گیریم و ظرفیت تولید از 240‌میلیون مترمکعب گاز در آغاز به کار دولت یازدهم امروز بعد از 3.5سال، به 575‌میلیون مترمکعب رسیده و به بیش از 2برابر افزایش داشته، نشانگر آن است که «ما می‌توانیم». لذا اگر با هم وحدت داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم، «می‌توانیم».
رئیس‌جمهوری گفت: من در این‌جا صراحتا به وزیر نفت می‌گویم که ما خواهان توسعه پایداری هستیم که در آن سلامت هوا، زمین و آب‌های دریا و محیط‌زیست به‌عنوان نخستین اولویت در آن مدنظر قرار داشته باشد.
روحانی گفت: مسأله محیط‌زیست و نیازمندی‌های اولیه مردم برای ما اولویت دارد و مردم استان بوشهر و منطقه عسلویه و کنگان باید در زندگی روزمره خود این پیشرفت‌ها را شاهد باشند.
رئیس‌جمهوری افزود: دولت در لایحه‌ای حل مشکلات مردم دراین‌گونه مناطق را دنبال خواهد کرد.
بیژن زنگنه وزیر نفت نیز درسخنانی، بیست و هفتم فروردین 96 را روزی تاریخی، بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی برای صنعت نفت کشور توصیف کرد و گفت: مجموعه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، بزرگترین مجموعه‌ای است که به‌طور همزمان درطول تاریخ صنعت نفت ایران افتتاح می‌گردد و دراین طرح‌ها، تولید درونگرا، برون‌زا و دانش‌بنیان به خوبی، متجلی و متبلور است.
زنگنه با تأکید بر این‌که می‌توان ایران را به‌طور جهشی توسعه داد، اظهار داشت: برجام فقط یک توافقنامه نبود، بلکه نقطه عطفی در تاریخ توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران است و امروز این امکان فراهم شده که ایران درمسیر توسعه ازجهش برخوردار شود.
وی افزود: اگر به جای نفرت‌پراکنی و تشدید خشونت روحیه سازگاری، دوستی و همدلی برای ساختن ایران شکل بگیرد، همگان شاهد جهش درتوسعه کشور خواهیم بود.


تعداد بازدید :  467