شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
ویترین خانواده

مهار قیمت گوشت قرمز در دولت روحانی

ایرنا| با همه حاشیه‌های بازار گوشت قرمز، گوشت قرمز در طول دولت یازدهم تنها 16‌درصد گران شد. دولت یازدهم با استقرار خود در ‌سال 92 توانست با مهار نرخ تورم از رشد بی‌رویه قیمت گوشت قرمز نیز جلوگیری کند، درحالی‌که در دولت‌های نهم و دهم قیمت گوشت قرمز 510‌درصد رشد پیدا کرده بود، در دوره چهارساله دولت یازدهم این رشد تنها نزدیک 16‌درصد شده است.

سیب‌زمینی ارزان می‌شود

ایسنا| رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: سیب‌زمینی تا ۲۰ روز آینده ارزان می‌شود. حسین مهاجران افزود: در مورد سیب‌زمینی هم چندین ‌سال بود که نوعی ثبات در عرضه و تقاضای این محصول ایجاد شده بود، اما‌ سال گذشته بخشی از این محصول در زمان خود به فروش نرفت و این موضوع باعث شد که برای امسال کمی میزان تولید کاهش پیدا کند که این مسأله موجب شده است اکنون حجم عرضه کاهش یابد که البته این موضوع ظرف چند روز آینده با محصولات جدید که از سمت گرگان یا سایر بخش‌ها وارد بازار می‌شود، برطرف خواهد شد و قیمت این محصول به مرور کاهش پیدا می‌کند.

حداکثر قیمت مرغ، ۷۵۰۰ تومان

ایسنا| درحالی‌که قیمت گوشت مرغ در بازار پس از چند هفته ثبات و کاهش نسبی قیمت، مجددا رو به افزایش حرکت می‌کند، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام می‌گوید هیچ مشکلی در بازار تولید، تأمین و عمده‌فروشی این محصول وجود ندارد و نهایتا کیلویی ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان باید فروخته شود، در غیر این‌صورت دستگاه‌های نظارتی باید با گرانفروشان برخورد کنند. علیرضا ولی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: هم‌اکنون هیچ مشکلی در بازار عمده‌فروشی و تأمین گوشت مرغ در میادین عرضه مختلف وجود ندارد، چرا که امروز این محصول کیلویی ۶۱۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان مسئول تأمین این محصولات اساسی پروتیینی مشکلی در حوزه تأمین بازار احساس نمی‌کند. او با تأکید بر این‌که قیمت منطقی گوشت مرغ در شرایط کنونی نهایتا کیلویی ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان است، گفت: اگر عرضه‌کننده یا فروشنده‌ای گوشت مرغ را بیش از این قیمت به مردم می‌فروشد، دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند و جلوی گرانفروشی را بگیرند.


تعداد بازدید :  466