شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
قتل مربی بدنسازی در بام تهران

شهروند| مربی بدنساز در یک درگیری خونین به کام مرگ رفت. عامل جنایت که قصد داشت به شهرهای شمالی فرار کند، در دام ماموران پلیس گرفتار شد.
بامداد روز پنجشنبه درگیری مابین سرنشینان دو خودرو سواری پراید و 206 به ماموران  کلانتری 163 ولنجک اعلام شد.
با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که راننده 206 به نام «امید»  32 ساله مورد اصابت جسم سخت از ناحیه سر قرار گرفته و به علت شدت ضربه و جراحت وارده جان باخته  است.
کارآگاهان پلیس با حضور در محل وقوع جنایت به تحقیق از همراه دوست مقتول به نام «آرش» پرداختند؛ آرش در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که به دلیل وقوع تصادف با یک خودرو سواری پراید با سرنشینان آن درگیر شدند که طی درگیری امید به قتل رسید.
آرش در خصوص مشخصات سرنشینان خودرو پراید به کارآگاهان گفت: «آنها دو جوان بودند که یک نفر از آنها با میله ضربه‌ای به سمت امید پرتاب کرد که ضربه به سر امید برخورد کرد؛ زمانی که قصد کمک‌کردن به امید را داشتم، آنها بسرعت سوار خودرو خود شده و از محل متواری شدند اما در لحظه آخر موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها شدم.»
با شناسایی مالک پراید در منطقه شرق تهران، کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که خودرو از لحاظ قانونی متعلق به خانمی جوان است اما خودرو در اختیار همسرش به نام «علی» (28 ساله) قرار دارد که با آن مسافرکشی می‌کند.
 در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که علی همزمان با وقوع درگیری دیگر به خانه‌اش رفت‌و‌آمدی نداشته است؛  مراقبت نامحسوس از محل سکونت علی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و متهم در زمان مراجعه به محل سکونتش دستگیر شد.
علی در اظهارات اولیه منکر هرگونه حضورش در صحنه درگیری شد اما با کشف آثار به جای مانده از خونریزی  بر روی صندلی‌های پراید، در اظهارات بعدی عنوان کرد که در محل درگیری حضور داشته اما قاتل را نمی‌شناسد و او را به‌عنوان مسافر سوار خودرو کرده است.
در ادامه تحقیقات پلیسی و در شرایطی که آثار جراحات ناشی از اصابت چاقو روی انگشتان دست و همچنین پای علی کاملا مشهود بود، وی به‌ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که درگیری منجر به قتل مابین یکی از دوستان وی به نام «عباس» و مقتول صورت گرفته است.
با شناسایی عباس 27 ساله به عنوان شخصی که علی را در شب حادثه همراهی کرده، محل سکونتش در منطقه گلبرگ مورد شناسایی قرار گرفت.
کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که عباس پس از درگیری، دیگر مراجعتی به خانه و محل کارش در آرایشگاهي واقع در منطقه گلبرگ نداشته است.
در شرایطی که عباس از تهران متواری بود، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که او به خانه یکی از بستگانش در شهرستان شهریار متواری شده و قصد دارد تا از آنجا به شمال کشور متواری شود؛ کارآگاهان به شهرستان شهریار اعزام شدند و زمانی که عباس قصد داشت تا با یک خودرو پراید به شمال کشور عزیمت کند، وی را دستگیر کردند.
عباس در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «به همراه علی در حال بازگشت از بام تهران بودیم که خودرو 206 از پشت سر به خودرو ما زد؛ علی از خودرو پیاده شد و در حال صحبت با راننده 206 بود که ناگهان سرنشین 206 از خودرو پیاده شد و با چاقو به سمت علی رفت؛ علی با فریاد از من درخواست کمک کرد و عنوان داشت که چاقو خورده است؛ کنار جدول خیابان میله‌ای فولادی  قرار داشت؛ در حالی ‌که از ناحیه دست و پا چاقو خورده بودم، با میله ضربه‌ای به سمت راننده 206 پرتاب کردم؛ میله از دستم لغزید و به سر راننده 206 برخورد کرد؛ خواستم به مقتول کمک کنم که علی خودرو را روشن کرد؛ من نیز سوار خودرو شده و در ادامه هر دو نفر از محل دور شدیم.»
متهم به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران اعزام شد و به مشارکت در درگیری منجر به قتل اعتراف کرد؛ با توجه به اعترافات وی، متهم اصلی پرونده به همراه علی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفتند.


تعداد بازدید :  756