شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
اعترافات 4 سارق میلیاردی در مقابل قضات جنایی

شهروند| چهار سارقی که سه مغازه را هدف دستبرد‌های سریالی خود قرار داده بودند و از یک خانه ویلایی نیز 2‌میلیارد تومان طلا سرقت کردند، صبح دیروز در مقابل قضات دادگاه کیفری استان تهران ایستادند و به دزدی‌های خود اعتراف کردند.
زمستان ‌سال 94 ماموران پلیس پایتخت در جریان سرقت از سه مغازه در خیابان تختی تهران قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران پلیس در محل‌های سرقت مشخص شد که سارقان در هر سه سرقت، با شیوه‌ای مشابه دزدگیر مغازه را تخریب کرده و با ورود به مغازه نقشه سرقتشان را اجرا کرده بودند. بنابراین تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا این‌که فروردین ‌سال 95 به ماموران پلیس خبر رسید که یک خانه ویلایی در همان خیابان تختی مورد سرقت قرار گرفته است. با حضور ماموران مشخص شد که سارقان با شکستن پنجره، وارد خانه ویلایی شده‌اند و بیش از 2‌میلیارد تومان طلا را سرقت کرده‌اند. بنابراین با توجه به شیوه سرقت، ماموران احتمال دادند که همان سارقان سه مغازه در خیابان تختی به این خانه ویلایی دستبرد زده باشند. بنابراین پلیس به بررسی دوربین‌های مداربسته همان خیابان پرداخت و درنهایت توانست چهره یکی از دزدان را شناسایی کند. با شناسایی چهره یکی از دزدان، همسایه‌ها اعلام کردند که این مرد سرایداری است که چند ماه قبل در یکی از آپارتمان‌های محله کار می‌کرد. با شناسایی مرد سرایدار ماموران توانستند یکی از دوستان او که سابقه زیادی در پرونده‌اش داشت را شناسایی و دستگیر کنند. این مرد پس از دستگیری به سرقت خانه ویلایی و سه مغازه دیگر در خیابان تختی اعتراف کرد و گفت که با همدستی سه نفر از دوستانش دست به این سرقت‌ها زده است. با اعترافات این مرد سارق همدستانش نیز به همراه یک مالخر دستگیر شدند و پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. این سارقان صبح دیروز در مقابل هیأت قضائی شعبه هشتم دادگاه کیفری قرار گرفتند. در این جلسه نماینده دادستان برای آنها درخواست قطع دست کرد. پس از آن چهار شاکی یک به یک جزییات سرقت را شرح دادند. صاحب خانه ویلایی به هیأت قضائی گفت: «طلاها 2میلیارد تومان ارزش داشت و من در مدت 20‌سال برای همسرم خریداری کرده بودم که سارقان یک شبه آنها را با خود بردند.» یکی دیگر از شاکیان نیز گفت: «4‌میلیون شارژ موبایل و سیگار از سوپرمارکتم سرقت شده است.»
دو شاکی دیگر نیز اعلام کردند که 20‌میلیون تومان گوشی موبایل از مغازه‌شان سرقت شده است.
در ادامه چهار متهم نیز به دفاع از خود پرداختند و گفتند طلاهای سرقت شده از خانه ویلایی را به مبلغ 80‌میلیون تومان به مالخر فروخته بودند.
مرد مالخر نیز که صاحب یک طلافروشی است، گفت: «من از دزدی بودن طلاها بی‌خبر بودم و فقط طلاها را خریداری کردم.»
در پایان این جلسه نیز هیأت قضائی وارد شور شدند تا رأی خود را درباره این پرونده صادر کنند.


تعداد بازدید :  462