شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
دستگیری دوقلوهای تجاوز‌گر

شهروند| برادران دوقلو در اقدامی وحشتناک، دختر مسافری را تحت آزار و اذیت خود قرار دادند.  15 فروردین ماه زن  جوانی که  ساکن منطقه نارمک بود به همراه پدرش به کلانتری 144 تهرانپارس رفت و ادعا کرد  که توسط دو سرنشین یک  خودرو سواری ال 90 مورد آزار و اذیت و سرقت قرار گرفته است.
این زن  به کارآگاهان گفت: «هوا تاریک شده بود که  از میدان نبوت به‌عنوان مسافر و به مقصد فلکه اول تهرانپارس سوار یک خودرو ال 90 سفیدرنگ شدم؛ راننده و سرنشین خودرو که حدودا 30 ساله بودند، بعد از طی مسافت کوتاهی تغییر مسیر دادند.  ناگهان  سرنشین جلو به عقب خودرو آمد و با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. در ادامه راننده ال 90 نیز مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از سرقت گوشی تلفن همراه، یک زنجیر و گوشواره طلا، در خیابان اتحاد مرا از خودرو بیرون انداختند و از محل متواری شدند.»  
با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره شانزدهم تحقیقات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری دو متهم پرونده وارد عمل شدند.
در نخستین مرحله از اقدامات پلیسی، با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از شاکی پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو  ال 90 متهمان شدند.
با شناسایی مالک خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو متعلق به فردی حدودا 60 ساله است که به هیچ عنوان با مشخصات ظاهری متهمان پرونده همخوانی نداشت. در ادامه و با اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مالک خودرو دارای دو پسر دوقلو به نام‌های حامد و حمید ( هر دو نفر 30 ساله) است و ال 90 نیز در اختیار آنها قرار دارد.
دستگیری دوقلوها
با شناسایی تصاویر حامد و حمید از سوی شاکی پرونده، دستگیری این دو نفر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در بررسی سوابق حامد و حمید، مشخص شد که آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمینه زورگیری و سرقت به‌ویژه سرقت خانه  هستند که به تازگی در زمینه خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر نیز فعال شده‌اند. در شرایطی که برادران دوقلو به‌واسطه ارتکاب جرایم مختلف در محل سکونتشان در خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی حضور نداشتند، شناسایی دیگر محل‌های تردد آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و همزمان با آن دستور توقیف خودرو  ال 90 و دستگیری سرنشینان آن نیز در سیستم جامع پلیس ثبت شد.
در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره شانزدهم اطلاع پیدا کردند که یکی از برادران به نام حمید در محدوده محل سکونتشان مشاهده شده است که بلافاصله این محل تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت و سرانجام و در شرایطی که حمید قصد خروج از  خانه را داشت، دستگیر شد.
اعترافات حمید
حمید در بازجویی‌ها  گفت: «در شب حادثه به همراه برادرم حامد با خودرو ال 90 پدرمان بیرون رفتیم. در میدان هفت‌حوض، خانم جوانی را به‌عنوان مسافر سوار خودرو کردیم. حامد راننده بود و من در صندلی جلوی خودرو نشسته بودم که ناگهان هنگام حرکت، من از صندلی جلو به عقب رفتم و با تهدید چاقو، کیف، انگشتر، گردنبند طلا و گوشی تلفن همراه این خانم را سرقت کردم و در ادامه با تهدید و زور او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. در انتهای اتوبان قدیم اسبدوانی لحظه‌ای توقف کردیم و جایم را با برادرم عوض کردم. من پشت فرمان نشسته بودم و برادرم حامد نیز با تهدید و زور به او  تجاوز  کرد. درنهایت زن جوان را  در مکانی خلوت و تاریک در خیابان اتحاد از خودرو پیاده کردیم و از محل متواری شدیم.»
دستگیری حامد
با اعترافات صریح حمید، مخفیگاه مجردی دو برادر در محدوده شرق تهران شناسایی شد و در شرایطی که حامد از دستگیری برادرش اطلاعی نداشت،  او نیز در مخفیگاه‌شان دستگیر شد و پس از انتقال به اداره شانزدهم پلیس آگاهی، اظهارات و اعترافات برادرش را تأیید کرد.
هر دو متهم  با قرار وثیقه روانه زندان شدند. همزمان تحقیقات جهت شناسایی دیگر شاکیان  احتمالی پرونده در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ به همین دلیل از دختران جوانی که در دام این دو پسر گرفتار شده‌اند  دعوت می‌شود تا جهت شناسایی تصاویر متهمان به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  610