شماره ۱۱۰۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
«شکوفه شیخی‌نسب» دانشجوی داوطلب هلال شاهین‌شهر درگذشت
درمسیر مهربانی

امیر کریمی- شهروند| وقتی هرثانیه ازعمرت را درکنار خانواده‌ای باشی که جز خدمت و نوعدوستی را در باور خود ندارند و اگرچه شاید کوتاه اما هر لحظه‌اش یک عمر طولانی و با برکت است. می‌گویند آن دنیا نخستین سوالی که از آدم می‌شود، این است که عمرت را درچه راهی صرف کردی و چه زیبا می‌شود وقتی پاسخت صرف عمر در راه خدمت به خلق خدا باشد. جوانی، سرلوحه پاکی و زیبایی است و این دوچندان می‌شود وقتی تنت را به پوشیدن لباسی با درخششی سرخ از هلال مهربانی زینت ببخشی و اگرچه کوتاه اما اندیشه و راهت چنان مقدس است که در دل همه تا ابد باقی خواهد ماند. جوانان جمعیت هلال‌احمر درکنار هم رودی خروشان و پرانرژی هستند که هر پستی و بلندی را با تمام مشغله‌های زندگی خود سپری می‌کنند و درتلاش هستند که آرامش و سلامتی را به همنوعان خود هدیه کنند. وقتی یکی از این امواج خروشان بشردوستی جدا می‌شود، همه اعضا در غم از دست‌دادن او شریک می‌شوند و لحظاتی تلخ را برای آنان به همراه دارد.
عضو فعال و پرتلاش
مرحومه شکوفه شیخی‌نسب دانشجوی رشته معماری و ساکن شهر شاهین‌شهر اصفهان جوانی از دل خانواده سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و فعال درکانون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با دلی مهربان و مملو از حس انسان‌دوستانه که روز‌ها و شب‌ها پیام‌آور صلح و دوستی بود، بهار عمرش به دنیا نبود و در اثر سانحه دلخراش تصادف ازمیان اعضای جوانان پر کشید. همه دوستان و همراهان او درسازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در غم از دست‌دادن عضوی فعال و پرتلاش که یکی از بازوان توانمند سازمان در دانشگاه آزاد شاهین‌شهر و جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بود، غمگین شدند اما چه می‌شود گفت...
تسهیلگر فعالیت‌های کانون
دبیر کانون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر به «شهروند» گفت: خانم شیخی دو‌سال بود که تمام وقتش را درفعالیت‌های خیرخواهانه درکانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر سپری کرد و با تمام مشغله‌هایی که داشت، همیشه پیشنهاددهنده برنامه‌های بشردوستانه و خیرخواهانه‌ای همچون حضور درسرای سالمندان و رسیدگی به امورات آنان بود. حمیدرضا تحصیل‌دار ادامه داد: شکوفه شیخی‌نسب درتمامی فعالیت‌های فرهنگی و عام‌المنفعه‌ای که توسط کانون برگزار می‌شد، عضو ثابت و فعال بود و همه همکلاسی‌های خودش را هم با فعالیت‌های سازمان جوانان آشنا کرده بود و آنها هم درکنارش تسهیلگر اجرای فعالیت‌های کانون بودند. او خیلی اخلاق نیکو و حسنه‌ای داشتند که هیچ‌وقت کسی از حضور و رفتار ایشان دلگیر نبود و بسیاری ازبرنامه‌های داوطلبانه را خودشان با هزینه‌های شخصی انجام می‌دادند و درکنار سایر اعضای کانون نه‌تنها درسطح دانشگاه بلکه دربرنامه‌های شهرستان و استانی هم فعالیت زیادی را داشتند. او درپایان گفت: همه ما در غم از دست‌دادن این عضو فعال و نمونه غمگین هستیم و امیدواریم روح پاکش به بهشت برین خداوند شاد باد.
درمسیر مهربانی
مسئولان و دوستان مرحومه شیخی‌نسب ابراز همدردی خودشان را  درپیام‌هایی جداگانه خدمت خانواده وی و تمامی اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر اعلام کردند. دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر درپیامی نوشت:   «جوانان جمعیت هلال‌احمر؛ توان و سرمایه واقعی و اصلی نهادی هستند که جز کاستن دردها و رنج‌ها و تسکین آلام مردم رسالتی ندارد. آنهایی که دراین راه با توسل‌جستن به اجر معنوی کارهایشان و فطرت پاک انسانی خود مفهوم فداکاری را وزن و شأنی وزین می‌بخشند. ضایعه درگذشت نابهنگام دانشجوی جوان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، زنده‌یاد خانم شکوفه شیخی‌نسب از اعضای فعال کانون‌های دانشجویی، خانواده بزرگ جمعیت را بار دیگر در اندوه فرو برد. اینجانب درگذشت این عزیز را به خانواده‌ گرامی و همکاران و اعضای کانون‌های دانشجویی به‌خصوص کانون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر که درمسیر مهربانی و فداکاری گام برمی‌دارند، تسلیت می‌گویم و امیدوارم با دعا به درگاه احدیت روح او را قرین شادی سازیم.»
خدمت در راستای هلال
دکتر محسن مؤمنی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز درپیامی اعلام کرد: «ضایعه درگذشت نابهنگام دانشجوی جوان عضو جمعیت هلال‌احمر استان، فقیده سعیده خانم شکوفه شیخی‌نسب از اعضای فعال کانون دانشجویی هلال‌احمر شهرستان شاهین‌شهر، جمعیت استان را بار دیگر در اندوه و ماتم فرو برد. اینجانب درگذشت این عزیز گرانمایه را که همواره درمسیر مهربانی، فداکاری و خدمت در راستای اصول بلند و اهداف متعالی جمعیت هلال‌احمر پیشگام و مصداق کلام تعاونوا علی البر و التقوی بوده است، به خانواده‌ داغدار، همکاران و اعضای کانون‌های دانشجویی به‌ویژه کانون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر تسلیت عرض نموده و برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند مسألت دارم.»
موجی سهمگین از غم و اندوه
اعضای کانون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر نیز نوشتند: «حادثه ناگهانی، اندوهناک و تاسف‌برانگیز درگذشت سركارخانم شكوفه شيخي‌نسب از اعضاي كانون دانشجويي هلال‌احمر اين واحد دانشگاهی درسانحه رانندگی، موجی سهمگین از غم و اندوه را با خود به قلوب تک‌تک اعضای كانون دانشجويي هلال‌احمر واحد شاهين‌شهر آورد. ما هم  به  نوبه خود، مصیبت درگذشت جوان عزیز، مرحومه سركارخانم شيخي‌نسب را خدمت خانواده آن عزیز از دست‌رفته خصوصا والدین گرانقدرش و همچنین به اعضاي كانون دانشجويي هلال‌احمر به‌ویژه خانواده بزرگ سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای آن سفرکرده، رحمت وافر و برای خانواده و بستگانش، صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.»
جوان با اخلاق
ابوالفضل امینی‌هرندی، دبیر مجمع کشوری کانون‌های جوانان نیز دراین مورد گفت: «شنیدن خبر فوت هر انسانی غم و ماتم بزرگی به سمت قلب آدمی روانه می‌کند و جدای ماتم از دست‌دادن عزیزان، انسان را به این فکر فرو می‌برد که روزی هم نوبت تو خواهد رسید! روزهای اخیر، خبر درگذشت عضو فعال کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر بر اثر سانحه تصادف، همگی ما را در ماتم از دست‌دادن یک جوان بشردوست فرو برد! جوان با اخلاق «شکوفه شیخی‌نسب» به رحمت خدا رفت و با درج یک پیام در اجتماع بزرگ اعضای جوان درتلگرام شاهد خیل عظیم پیام‌های همدردی مسئولان و اعضا بودیم و همگی خود را شریک این ماتم بزرگ دانستند و همچون همیشه ثابت کردند که با وجود تمامی مشکلات همچون خانواده‌ای همدل کنار هم هستیم! آرزو می‌کنیم که وسعت صبر خانواده‌ ایشان به اندازه‌ دریای غم‌شان باشد و خداوند متعال در ایام مبارک ماه رجب‌ المرجب آن جوان نیک‌سرشت را با مادرخوبی‌ها؛ حضرت فاطمه زهرا(س) همنشین نماید.»


تعداد بازدید :  684