آی سینما| موفقیت فیلم «فروشنده» در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار تأثیر زیادی بر فروش این فیلم در سینماهای آمریکا داشته است.
هفته گذشته پیش از برگزاری اسکار، آخرین فیلم فرهادی در ٩٧ سالن در آمریکا روی پرده بود و به فروش ۱۶۲هزار دلاری دست پیدا کرد، اما پس از دریافت این جایزه فروش فیلم با نمایش در ١١٥ سالن در آمریکا به ٢٦٦هزار دلار رسید که افزایش حدودا ٦٥درصدی را نشان میدهد.
آخر هفته گذشته پیش از برگزاری مراسم اسکار (۲۴ تا ۲۶ فوریه - ۶ تا ۸ اسفند) فروش «فروشنده»، به رقم ۱۶۲هزار دلار رسیده بود، اما به نظر میرسد دریافت دومین اسکار فرهادی تأثیر بالایی در افزایش فروش این فیلم در سینماهای آمریکا داشته است.
در آخر هفته پس از دریافت این جایزه (۳ تا ۵ مارس - ۱۳ تا ۱۵ اسفند) تعداد سینماهای این فیلم در آمریکا به ١١٥ سالن سینمایی رسیده و میزان فروش نیز با افزایش ٦٤,٦درصدی بیش از ٢٦٦هزار بوده است.
«فروشنده» بیش از پنج هفته است توسط کمپانی «کوهن مدیا» در سینماهای آمریکا اکران شده و مجموع فروش آن تاکنون به رقمی بالغ بر ١,٨میلیون دلار رسیده است.»