پل «ورسک»، از بزرگترین پلهای راهآهن سراسری ایران، در یازدهمین ماه از شروع کار، تحت نظارت سرمهندس اتریشی، لادیسلاوس فون رابسویچ (مهر ۱۳۱۴ خورشیدی). پل ورسک ظرف کمتر از ۲ سال با ابزار آلات بسیار ساده مانند دینامیت و دریل دستی ساخته شد. این بنا از ملات سیمان، شن و آجر ساخته شده و در ساختمان آن از آرماتور و فلز استفاده نشده است. در طول جنگ جهانی دوم به طور متوسط هر ۲۵ دقیقه یک قطار از روی پل ورسک عبور میکرد. این پل از سوی چرچیل، نخستوزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت – توضیح در ستون تقویم تاریخ.