شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
کلاه گشادی که قاچاقچیان آیفون 6 بر سر خریداران گذاشتند
مردم: همه کالاها چندبرابر قیمت به فروش می‌رسد

گروه اقتصادی شهروند| «شهروند» در گزارشی با عنوان «کلاه گشاد بر سر خریداران آیفون 6» به مقایسه شیوه فروش آخرین مدل گوشی‌های تلفن‌همراه در ایران و جهان پرداخت. براساس این گزارش، آیفون 6 که در غیاب نمایندگی اپل و توسط قاچاقچیان به ایران وارد می‌شود، در روزهای ابتدایی ورود به ایران تا 9‌میلیون تومان نیز قیمت خورد و درحال حاضر نرخ‌ها به حدود 2‌میلیون و 900‌هزار تا 3‌میلیون تومان رسیده است که البته هیچ‌گونه پشتوانه خدمات پس از فروش و گارانتی هم ندارد. این در شرایطی است که آیفون 6 در کشورهای خارجی با دو شیوه فروش لاک و آنلاک حداقل 597‌هزار تومان و حداکثر یک‌میلیون و 997‌هزار تومان عرضه می‌شود. واکنش مخاطبان به گزارش «شهروند» را می‌خوانید:
ناشناس: این کلاه سر نوکیسه‌هایی میره که فکر به رخ کشیدن خودشون به دیگران هستن. جالبه که برای اونا گرون‌تر خریدن افتخاره و اصلا فکر نمی‌کنن کلاه سرشون رفته.
اعتمادی: یکی از دوستای بنده که کارش واردات از دوبی بود می‌گفت هیچ‌کدوم از اینها اپل اصل نیست و قیمت واقعی اونها بیشتر از یک‌میلیون نیست ولی در ایران جای اصل می‌فروشیم.
ناشناس: من دانشجوی ساکن آلمان هستم و یک آیفون 6 خریدم 199 دلار با قرارداد دوساله، ماهانه 59 یورو که شامل 350 دقیقه مکالمه و 2000 اس.ام.اس رایگان می‌شه. به علاوه 2گیگابایت اینترنت 4G که سر جمع باز هم از ایران ارزون‌تر درمیاد.
متین: گرون‌تر خریدنش که چیز عجیبی نیست. این‌جا حتی اگه یک کالا با نازل‌ترین قیمت و با بهترین خدمات وارد بشه باز دلال و بازار سیاه قیمت رو به چندبرابر می‌کشونن. جنس ارزون هیچ‌وقت به دست مشتری نمی‌رسه.
ناشناس: کاسبان تحریم!
عزیزی: به خاطر همین نداشتن نمایندگی، اپل بیشتر از بقیه گوشی‌ها سرقت می‌شه.
احمد: چرا مسئولان قاچاق گوشی رو ساماندهی نمی‌کنن؟؟!
آریا: این‌جا چی ارزونه که گوشی اپل ارزون به دست ما برسه؟ همه چیز چندبرابر حساب می‌شه.


تعداد بازدید :  113