از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، برنده جایزه برترین جراح مغز جهان شد
ایسنا| آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی، چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان را بهعنوان برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان و برنده جایزه این آکادمی در سال 2014 انتخاب کرد.
این جایزه در یک مراسم رسمی روز 11 اکتبر سال 2014 میلادی، در شهر وین و با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و اساتید تراز اول جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب به پروفسور مجید سمیعی اعطا شد.ماه گذشته نیز در یک مراسم رسمی نشان علمی کشور قزاقستان و استاد افتخاری دانشگاه آستاراخان به استاد سمیعی اعطا شد و از وی برای آموزش جراحان مغز و اعصاب این کشور دعوت به عمل آمد. استاد مجید سمیعی پرافتخارترین جراح ایرانی است که دهها جایزه و مدال علمی بینالمللی را در زمینه گسترش مرزهای دانش در حیطه علوم مغز اعصاب به دست آورده است. پروفسور سمیعی در سال 2013 نیز از سوی نشریه معتبر «ورلد نوروسرجری» بهعنوان برترین جراح مغز اعصاب جهان درسال 2013 انتخاب شد و در شماره ویژه این نشریه که به مناسبت انتخاب این جراح ایرانی بهعنوان جراح برتر جهان انتشار یافت، دهها استاد و جراح تراز اول جهانی درخصوص خدمات شایان توجه وی به رشته جراحی مغز و اعصاب مقالات متعددی را به چاپ رساندند.پروفسور مجید سمیعی استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و هماکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران رهبری و هدایت ساخت بزرگترین مرکز بینالمللی علوم مغز و اعصاب جهان را در ایران دنبال میکند که در این برنامه، نخبگان جوان پزشکی کشور دورههای آموزشی فوق تخصصی را در قالب بورسیه مشترک پروفسور سمیعی و دانشگاه علوم پزشکی تهران طی میکنند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خبر داد
شناسایی 70 آسیب بین دانشآموزان
مهر| مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از شناسایی بیش از 70 آسیب اجتماعی، فرهنگی و روانی در بین دانشآموزان خبر داد. به گفته او بیش از 25درصد از افراد جامعه گرفتار اختلالات روانی و اجتماعی هستند اما نمیتوان آمار دقیقی درخصوص ابتلای دانشآموزان به اختلالات روانی ارایه کرد.ابوالقاسم عیسیمراد ادامه داد: «با توجه به مولفههای بینالمللی، بهداشت در جهت ارتقای وضع انسانها در زندگی روزمرهشان مهم است و افراد باید بتوانند به بهداشت در بعد جسمانی و روانی آن توجه کنند. باید برای به حداقلرساندن آسیبها و مشکلات ابتدا ماهیت سلامت روان را به خوبی شناخت و سپس آسیبهای آن را مورد توجه قرار داد. باید ببینیم چگونه میتوانیم سطح زندگی انسانها را ارتقا ببخشیم و آسیبها را به حداقل برسانیم.» مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 12.5میلیون دانشآموز در کشور داریم که توجه به ابعاد مختلف سلامت آنها ازجمله بهداشت روان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: « در نظام تعلیم و تربیت نیز مولفههای بسیاری در راستای پیشگیری و ارتقای کیفی زندگی دانشآموزان مورد اشاره قرار
گرفته است.»