شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
عدد خبر

90 دلار قیمت تازه نفت

قیمت‌های جهانی نفت هرچند صبح روز جمعه به پایین‌ترین سطح در حدود 4‌سال اخیر سقوط کرده بود، اما به دلیل پیش‌خریدهای آخر هفته در پایان معاملات روزانه با افزایش مواجه شد. بر این اساس قیمت نفت در معاملات آخر وقت جمعه ۱۶ سنت افزایش یافت و به ۹۰.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

30 درصد درآمد هر ایرانی برای مسکن است

درحالی بیش از 30‌درصد از درآمد سرانه ملی در کشور ما صرف تأمین مسکن می‌شود که عمر مفید ساختمان در ایران کمتر از 40‌سال است و صنعت ساختمان 25‌درصد از انرژی مصرفی کل صنعت را می‌بلعد. درحال حاضر به‌طور متوسط روزانه بالغ بر 3‌هزار واحد مسکونی جدید در کشور احداث می‌شود.

83 میلیون دلار   ‌صادرات طلای سرخ در 6 ماه

علی حسینی نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در نیمه اول امسال بالغ بر 58 تن زعفران به ارزش 83‌میلیون و 118‌هزار دلار به 45 کشور جهان صادر شده که عمده مشتریان این محصول با ارزش ایرانی امارات، اسپانیا، قطر، عربستان، هلند، استرالیا و  کانادا هستند.

20 میلیون یورو صادرات در صنعت هوا و فضا

امین سالاری رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان این‌که در استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک درحال حاضر مشکل کنترل فضای کشور را داریم، گفت: بخش خصوصی سالانه ‌بیش از 20‌میلیون یورو‌ در حوزه صنعت هوایی و فضایی صادرات داشته است.


تعداد بازدید :  274