شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
خبر

بهمنی: به سوالات در ارتباط با پرونده زنجانی جواب داده‌ام
رئیس سابق بانک مرکزی با تأکید بر این‌که در ارتباط با پرونده زنجانی از وی تحقیقی به عمل نیامده ‌است،گفت: بانک مرکزی هیچ‌گونه قرار و تفاهمنامه‌ای با بابک زنجانی نداشته است.
به گزارش ایلنا، محمود بهمنی در حاشیه مراسم ختم ولی‌الله خبره، قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور درباره این‌که سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرده از سه وزیر و رئیس سابق بانک مرکزی در مورد پرونده بابک زنجانی تحقیق شده،  گفت: بانک مرکزی هیچ‌گونه قرار و تفاهمنامه‌ای با بابک زنجانی نداشته و فروش نفت مربوط به وزارت نفت است و این وزارتخانه باید دلایل و توضیحات خود را درباره آن داشته باشد.رئیس سابق بانک مرکزی در پاسخ به سوال دیگری که آیا از شما تحقیقی شده یا نه؟ گفت: از من تحقیق نشده است. از من سوالی شد و من آن را جواب دادم، بانک مرکزی در پرونده بابک زنجانی هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.

سراج: در حال انجام اقداماتی  برای برگرداندن خاوری هستیم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی گفت: در حال انجام اقداماتی برای برگرداندن آن به کشور هستیم که فعلا به دلایلی نمی‌توانیم آن را رسانه‌ای کنیم. به گزارش ایلنا، سراج همچنین در حاشیه مراسم ختم ولی‌الله خبره، قائم‌مقام سازمان در جمع خبرنگاران از اتمام گزارش این سازمان در مورد بورسیه‌های غیرقانونی خبر داد و گفت: منتظر برگزاری جلسه‌ای با مجلس هستیم که بعد از آن نتایج آن را اعلام خواهیم کرد. سراج در مورد آخرین جلسه فساد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت: جلسه‌ای با وزیر نفت و معاون اول رئیس‌جمهوری در این مورد داشته‌ایم که اگر لازم باشد از طریق سخنگوی قوه‌قضائیه توضیحات آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان درباره تخلفات پتروشیمی نیز گفت: این پرونده در دادسرا در حال بررسی است.بابک زنجانی تصریح کرد: روی این پرونده کار می‌کنیم و آخرین‌بار در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی که وزیر نفت و معاون اول رئیس‌جمهوری حضور داشتند تصمیماتی اتخاذ شد که اگر لازم باشد سخنگوی قوه‌قضائیه آنها را اعلام خواهد کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با موضوع تخلفات صورت گرفته در پتروشیمی خاطرنشان کرد: پرونده تخلفات پتروشیمی به سازمان بازرسی کل کشور خواهد آمد تا رسیدگی‌های لازم در رابطه با این پرونده انجام شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: هیچ روزنامه‌نگاری در ایران به دلیل روزنامه‌نگاری دستگیر نشده است
الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که رئیس‌جمهوری در نیویورک گفته هیچ روزنامه‌نگاری به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای بازداشت نشده است، اما برخی اصلاح‌طلبان مدعی هستند اظهارات رئیس‌جمهوری صحیح نیست و موضوع را کتمان می‌کنند، گفت: من به صورت کلی می‌توانم پاسخ دهم و چیز جزیی در این زمینه نمی‌توانم بگویم، یعنی چیزی نداریم که بگوییم. وی ادامه داد: فقط می‌توانم بگویم که هیچ روزنامه‌نگاری در کشور به دلیل روزنامه‌نگاری دستگیر نشده است.

عضو کمیسیون اصل 90: تندروها و نان به نرخ روز خورها به مجلس دهم نمی‌رسند
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس می‌گوید: کسانی که با ملت صادق بوده‌اند فریبکار و دروغگو نبوده و خیانت نکرده‌اند، جایگاه بهتری نسبت به دیگران برای کرسی‌های مجلس دهم خواهند داشت.مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: کسانی که ابن‌الوقت و نان به نرخ روز خور و به اصطلاح با هر جریانی برای حفظ منافع زودگذر شخصی و جناحی همکارند، به نظر من در انتخابات مجلس مورد اعتماد مردم قرار نخواهند گرفت.افضلی‌فرد درخصوص این‌که چه کسانی از اقبال مردم باز خواهند ماند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان تندرو و حتی به نظر من اصولگرایان تندرو و افراطیون و کسانی که بالاخره در همه چیز و در همه حال براساس منافع جناحی افراطی‌ترین مواضع را در پیش گرفته‌اند با اقبال کمتری مواجه خواهند شد.

فواد ایزدی: خط رسانه‌ای تخریب شخصیت ظریف اشتباه و به ضرر کشور است
فواد ایزدی عضو هیأت‌علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و یکی از حاضران در همایش دلواپسیم در گفت‌وگو با خبرآنلاین خط تخریبی‌ را که برخی رسانه‌های داخلی در روزهای اخیر علیه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به راه انداخته‌اند  «اشتباه و ناروا» دانست و تصریح کرد: ظریف فرد متشرع و بهترین دیپلمات تولیدشده در وزارت خارجه است و به کارش اشراف دارد و علاقه‌مند به کشور و نظام است؛ خود رئیس‌جمهوری هم همین‌طور است. وی تأکید کرد: این برخوردها خوب نیست و قطعا به ضرر کشور است و معتقدم که لازم نیست ادبیات رسانه‌ای کشور به‌حدی برسد که شخصیت حقوقی وزیر خارجه یا رئیس‌جمهوری زیر سوال برود.


تعداد بازدید :  305