شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
خبر

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان
به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیرخم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یکهزار و ۲۵۶ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یکهزار و ۲۵۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه‌ قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارایه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

یونسی: تشکیل کمیسیون انتخاباتی از سوی دولت صحت ندارد
دستیار ارشد رئیس‌جمهوری در امور اقلیت‌ها خبر تشکیل کمیسیون انتخاباتی از سوی دولت یازدهم را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی یونسی» روز شنبه در حاشیه مراسم ختم ولی‌الله خبره قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درخصوص این‌که آیا کمیته انتخاباتی از سوی دولت یازدهم به ریاست وی تشکیل شده است، این مطلب را اعلام کرد. وی افزود: چنین چیزی صحت ندارد و کمیسیون انتخاباتی از سوی دولت یازدهم تشکیل نشده است.

در جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه شد
گزارش ‌هاشمی‌رفسنجانی از دیدار با رهبر معظم انقلاب
کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی تشکیل جلسه داد.
به گزارش ایسنا، در آغاز جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شرحی از دیدار اخیر خویش با مقام معظم رهبری و محور گفت‌وگوها، به‌خصوص آیین‌نامه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام ارایه کرد و در ادامه گفت: الحمدلله پس از دوران نقاهت، وضع سلامتی ایشان به بهبودی کامل نزدیک شده است.
در ادامه جلسه درباره مغایرت و عدم‌انطباق چند طرح و لایحه مجلس شورای اسلامی و دولت با سیاست‌های کلی نظام بحث و بررسی شد.
در بخش دوم جلسه درباره «شاخص‌های چشم‌انداز که قابلیت مقایسه بین‌المللی دارند» و «شاخص‌های سرمایه اجتماعی که قابلیت مقایسه بین‌المللی ندارند، به‌ویژه در زمینه‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی» بحث و تبادل‌نظر شد.


تعداد بازدید :  283