شماره ۱۰۶۱ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
همدلی جوانان هلال‌احمری در فجر سی‌وهشتم
ما انقلابی هستیم

شهروند| جوانان هلال‌احمر حضور گسترده‌ای در ویژه‌برنامه‌های مختلف به مناسبت دهه فجر داشتند. همه آنها اعلام کردند که روزجمعه همگام با همه نسل‌ها در راهپیمایی 22بهمن حاضر می‌شوند. مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به حضور پرشور جوانان در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی در دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال هم جوانان هلال‌احمر با شور و نشاط و همدلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه درسراسر کشور حضور خواهند داشت. وی با بیان این‌که از آغاز سی‌وهشتمین فجر انقلاب جوانان هلال‌احمر، همگام با سایر مردم در سراسر ایران با اجرای برنامه‌های متنوع سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند، افزود: مطابق هر‌سال، ایستگاه‌های سلامت توسط جوانان هلال‌احمر درمسیر راهپیمایی برپا می‌شود و اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر با پوشش این سازمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنند. وی به دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی، آغاز جشنواره فرهنگی احسان درکانون‌های دانش‌آموزی و برگزاری مرحله شهرستانی و استانی مسابقات رفاقت مهر درکانون‌های جوانان و دانشجویی از برنامه‌های این سازمان در این ایام خواهد بود.
زنگ انقلاب در کانون دانش‌آموزی
و غنچه‌های هلال
معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم زنگ انقلاب و بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر با حضور کانون‌های دانش‌آموزی و غنچه‌های هلال در استان خبر داد. دکتر فرزاد کریمیان افزود: دراین مراسم که تحت عنوان «زنگ انقلاب» درمدرسه راهنمایی تربیت تسوج برپا شد برنامه‌های متنوعی نیز توسط کانون دانش‌آموزان صورت گرفت که زنگ انقلاب یادآور رشادت‌های زنان و مردان ایران اسلامی درپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است. وی تصریح کرد:   اجرای سرود جمهوری اسلامی همراه با نواختن زنگ انقلاب توسط کانون دانش‌آموزی مدرسه تربیت هلال‌احمر تسوج و همخوانی سرودها و شعارهای انقلاب ۵۷ و سخنرانی‌های مربیان کانون‌ها درخصوص نحوه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به زبان نوجوانان از دیگر برنامه‌های مراسم سالروز ورود امام(ره) به ایران بود. کریمیان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم، علاوه بر گرامیداشت رجعت امام خمینی(ره) به آغوش گرم میهن اسلامی، آشنایی و تجدید میثاق دانش‌آموزان با دهه فجر و جمهوری اسلامی بود تا آینده‌سازان این مرزوبوم بتوانند در ادامه راه انقلاب در راستای محافظت از نظام و کشور بپردازند. وی در ادامه گفت: اجرای نمایش و ساخت کاردستی درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های متنوع دیگری بود که درشهرستان تبریز برگزار شد.
اعضای کانون دانشجویی
 با کاشت ۳۸ نهال دهه فجر را گرامی داشتند
اعضای کانون دانشجویی دانشگاه پیام نور شهرستان خواف به مناسبت سی‌وهشتمین بهار انقلاب در دانشگاه ۳۸ اصله نهال غرس کردند. هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف گفت: اعضای کانون دانشجویی این جمعیت در دانشگاه پیام نور با حضور رئیس دانشگاه درمراسم درختکاری شرکت کردند. رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف هدف از انجام این مهم را، گرامیداشت یاد و خاطره سی‌وهشتمین بهار انقلاب، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره روزهای پیروزی انقلاب عنوان کرد. رمضانی ضمن تقدیر از دکتر یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور بابت همکاری صمیمانه با دبیر و شورای اجرایی کانون هلال‌احمر گفت: ارتباط بسیار خوبی بین مجموعه دانشگاه و هلال‌احمر وجود دارد.
از افتتاح کانون روستایی جمکران تا اجرای مانور فرضی
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی کانون روستایی جمکران تأسیس شد و مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری در دوشیفت مجزا و با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز درمدرسه نرجس روستای جمکران قم برگزار شد. مصباحی با اشاره به این‌که اجرای مانورهای فرضی با هدف کاهش خسارات ناشی از بلایا و وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و کسب مهارت‌های فردی و جمعی امدادی در دانش‌آموزان است، اظهار کرد: دراین مانور دانش‌آموزان را با استفاده از آموزه‌های نظری که در کلاس‌های امدادی فرا گرفتند، به صورت عملی اقدام به پناهگیری کردند. وی با اشاره به اهمیت برگزاری این مانورها و به واکنش سریع دانش‌آموزان در برابر زلزله مقابله تصریح کرد: این مانورها موجب می‌شود دانش‌آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، آمادگی خود را برای مقابله با موقعیت‌های بحرانی و حوادث غیرمرقبه تمرین کرده و نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنند. معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم درپایان گفت: پیش از اجرای این مانور، دانش‌آموزان مباحث اولیه امدادی، آشنایی با جمعیت هلال‌احمر را فرا گرفتند و نحوه پناهگیری درکلاس، طبقات، راهرو و حیاط آشنا شده و نقاط ایمن و ناایمن برای آنها تشریح شد. کانون روستایی جمکران در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و فعالیت‌های خود را با اجرای این مانور فرضی آغاز کرد.
اجرای برنامه‌هایی با رنگ و بوی انقلاب درکانون‌های جوانان هرمزگان
معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان از اجرای فعالیت‌های فرهنگی، امدادی و آموزشی همزمان با دهه مبارک فجر در این استان خبر داد. سحر رفیعی‌بندری گفت: برنامه‌های مختلفی ازسوی کانون‌های جوانان درسراسر استان هرمزگان همزمان با ایام فرخنده دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی درحال برگزاری است. رفیعی ادامه داد: در روز نخست دهه مبارک فجر همه کانون‌های جوانان استان با آذین‌بندی به استقبال از دهه فجر رفتند. وی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط شهرها و مناطق محروم در روستا توسط کانون‌های جوانان و روستایی در سطح استان درحال برگزاری است. معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر هرمزگان اظهار کرد: جشن‌ها و مسابقات فرهنگی هم توسط کانون‌های غنچه‌های استان درشهرستان‌های بندرعباس، میناب و بندرخمیر درحال برگزاری است. رفیعی‌بندری تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، غبارروبی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های درحال اجرا در استان است.
جوانان هلال‌احمر خوی و تکاب
 خون اهدا کردند
معاون امورجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: اعضای جوانان شهرستان‌های خوی و تکاب با حضور درمراکز انتقال خون، خون خود را به یاد شهدای انقلاب اهدا کردند، محمدرضا حاجی‌زاده این عمل خداپسندانه را یک کار نیک عنوان کرد و افزود:  هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در بین آحاد مردم، تشویق جوانان به اهدای خون به نیازمندان و گسترش فرهنگ یاری و کمک است. وی تصریح کرد: اهدای خون، فقط اهدای خون نیست، بلکه اهدای احساس و عواطف انسانی به افراد نیازمند است، بنابراین کسانی که بدون چشمداشت مادی و تنها برای رضای خداوند اقدام به این کار می‌کنند، درحقیقت نوعی ایثارگری می کنند که باعث نجات جان افراد نیازمند به خون می‌شوند. وی درپایان یادآور شد: این طرح با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و سازمان انتقال خون آذربایجان‌غربی صورت گرفت و طی آن ۲۰نفر از جوانان این استان درآن مشارکت داشتند.
جوانان هلال‌احمر سیستان و بلوچستان
فعال در دهه فجر
در روزهای بهمن امسال همزمان با بارش برف و ارایه خدمات در زمینه امدادرسانی توانستیم دربرنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی هم پرشور و مسئولانه شرکت کنیم. علیرضا میری اظهار کرد: در دهه فجر درکنار انجام کارهای امدادرسانی سیل اخیر در استان، برنامه‌های پرشور و متنوع فرهنگی- ورزشی به نحو شایسته‌ای توسط اعضای کانون‌های چندگانه در ۱۴ شعبه استان برگزار شد. وی افزود: ازجمله برنامه‌های اجرایی می‌توان به غبارروبی مزارشهدا، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری شعر و سرودهای انقلابی توسط کانون‌های دانش‌آموزی، اهدای خون، برگزاری مسابقات تنیس، فوتبال، برگزاری اردوهای یک‌روزه کوهپیمایی، برپایی ایستگاه سلامت توسط اعضای کانون‌های دانشجویی، توزیع شربت و شیرینی درمیادین شهر، برپایی ایستگاه نقاشی توسط کانون غنچه‌های هلال و مسابقات طناب‌کشی اشاره کرد. معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: تمامی اعضای کانون‌های دانش‌آموزی غنچه‌های هلال و دانشجویی طلاب و روستایی دراین برنامه مشارکت داشتند.
حضور گسترده
 اعضای جوان هلال‌احمر بوشهر
معاون امورجوانان درافتتاح نخستین نمایشگاه باغ شیشه‌ای که توسط اعضای کانون دانش‌آموزی مدرسه شهید فولادی دایر شده بود، حضور یافت. این نمایشگاه که به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر با تلاش و همت اعضای دانش‌آموزی برپا شده بود، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. مریم آلبوغبیش دراین مورد اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر با تشکیل کانون‌ها درمدارس بستر را برای نوجوانان و جوانان فراهم می‌کند. معاون امورجوانان در ادامه بیان کرد: اجرای سرود دانش‌آموزی، معرفی کانون و فعالیت‌های آن به حاضران، استقبال ازمدعوین و اجرای نمایشنامه سنتی ازجمله برنامه‌های افتتاح این نمایشگاه توسط اعضای دانش‌آموزی بود.
آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا
در کرمانشاه
معاون امورجوانان هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: راه، فرهنگ و ایثار شهدا ادامه دارد و باید با تلاش و همتی مضاعف ادامه‌دهنده مستمر راه آنها باشیم و از دستاوردهای آنها با تمام وجود دفاع کنیم. کیومرث ویسی افزود: نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی با الگوگرفتن از شهیدان تأثیر بسزایی دارد و امید و انگیزه را درجهت‌های گوناگون به نحوه شایسته، به‌خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین می‌کند و همه باید از آن درجهت رشد و تعالی استفاده کنیم. ویسی خاطرنشان کرد: در سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مزار شهدای شهرستان‌های سنقر کلیایی، سرپل ذهاب، روانسر، ثلاث باباجانی، هرسین و پاوه توسط جوانان هلال‌احمر غبارروبی و عطرافشانی شد.
پیاده‌روی اعضای کانون‌های دانش‌آموزی شهرستان جم
به ‌منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر، اعضای کانون‌های دانش‌آموزی شهرستان جم درهمایش پیاده‌روی شرکت کردند. رئیس شعبه شهرستان جم گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، جمعی از اعضای کانون‌های دانش‌آموزی این جمعیت درهمایش پیاده‌روی که درمسیرهای خاصی توسط این سازمان از پیش برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کردند. احمد یزدانی بیان کرد: این همایش پیاده‌روی به همت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد. وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان تأکید ویژه‌ای برحضور اعضای این سازمان درفعالیت‌های ورزشی مختلف دارد که امیدواریم درجهت ایجاد انگیزه و نشاط اعضا اثرگذار باشد.
کوهپیمایی اعضای کانون دانشجویی
 موسسه علمی-کاربردی سیرجان
سیدحسین حسینی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیرجان اظهار کرد: درپاسداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، برنامه کوهپیمایی به همت دبیر و اعضای شورای اجرایی موسسه علمی- کاربردی نوبنیاد ویژه دانشجویان این دانشگاه درمنطقه تفریحی گردشگری ارتفاعات کوه پنج سیرجان برگزار شد. وی بیان کرد:   دراین برنامه فرهنگی- ورزشی اعضای مجتمع دانش‌آموزی هلال‌احمر نیز این تیم را همراهی کردند. حسینی افزود: این برنامه در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی- ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر و در =جهت گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اجرا شد.
اعزام کاروان نیکوکاری همزمان با دهه فجر
 به روستاهای شهرستان گرمه
معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه  مبارک  فجر جمعیت هلال‌احمر استان با همکاری بخشداری شهرستان گرمه کاروان نیکوکاری را برای دانش‌آموزان روستایی این شهرستان اجرا کرد. مهدی علی‌آبادی افزود: دراین برنامه ۲۲۰ دانش‌آموز در روستاهای بالادست، شورک، چارچوبه، برزنه و قزل‌حصار ازتوابع شهرستان گرمه شرکت کردند. وی همچنین گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد، مسابقه و جنگ شادی، دانش‌آموزان توسط پزشک عمومی و متخصص معاینه و داروهای لازم و رایگان بین دانش‌آموزان بیمار توزیع و ضیافت ناهارجمعی هم برگزار شد. معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی هدف از اجرای این برنامه را تقویت خانه‌های هلال در روستاها، بهداشت و سلامت دانش‌آموزان و آشنایی آنان با برنامه‌های بشردوستانه اعلام کرد. علی‌آبادی با بیان این‌که برای اجرای این برنامه ۵۰‌میلیون ریال هزینه شد، افزود: دراین برنامه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، فرماندار شهرستان، رئیس بهزیستی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشدار گرمه حضور داشتند.


تعداد بازدید :  517