شماره ۱۰۶۱ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
از برپایی ایستگاه‌های سلامت تا اهدای زندگی
جوانان هلال؛ همپا با انقلاب

شهروند|  به مناسبت گرامیداشت ایام‌ا... دهه فجر  برنامه‌های مختلفی در استان‌های کشور ازجمله آذربایجان ‌غربی در حال برگزاری است که می‌توان به اهدای خون توسط جوانان، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، برپایی ایستگاه‌های سلامت، حضور جوانان در نماز جمعه، برگزاری جشن انقلاب در کانون‌های غنچه‌های هلال و مراکز پیش‌دبستانی، تجلیل از پرستاران و مسابقه پیاده‌روی اشاره کرد.
اهدای خون توسط جوانان خوی و تکاب
معاون امور جوانان استان آذربایجان ‌غربی گفت كه اعضای جوانان شهرستان‌های خوی و تکاب با حضور در مراکز انتقال خون، خون خود را به یاد شهدای انقلاب اهدا کردند. محمدرضا حاجی‌زاده این عمل خداپسندانه را یک کار نیک عنوان کرد و افزود:  هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در بین آحاد مردم، تشویق جوانان به اهدای خون به نیازمندان و گسترش فرهنگ یاری و کمک است. وی تصریح کرد: اهدای خون، فقط اهدای خون نیست بلکه اهدای احساس و عواطف انسانی به افراد نیازمند است؛ بنابراین کسانی که بدون چشمداشت مادی و تنها برای رضای خداوند اقدام به این کار می‌کنند در حقیقت نوعی ایثارگری است که باعث نجات جان افراد نیازمند به خون می‌شوند. وی در پایان یادآور شد: این طرح با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و سازمان انتقال خون آذربایجان ‌غربی صورت گرفت و طی آن ۲۰ نفر از جوانان این استان در آن مشارکت داشتند.
تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا
به مناسبت ایام‌ا... دهه فجر و گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس اعضاي جوانان در سراسر استان با حضور در مزار شهدا، با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند. معاون امور جوانان آذربایجان ‌غربی با اشاره به‌ویژه برنامه جوانان این استان به منظور تجدید میثاق با شهدا گفت: ‌اعضاي جوانان شهرستان‌ها به همراه مسئولان با حضور در مزار پاک شهداي این خطه از خاک پاک ایران اسلامی بر مقام شامخ آن کبوتران سفرکرده ادای احترام کردند و با عطرافشانی، اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند. محمدرضا حاجی‌زاده تصریح کرد: همگی مدیون شهدا هستیم و شهدا با نثار خون پاک خویش و از خودگذشتگی از وجب به وجب این خاک پاک دفاع کردند. وی افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا  از اصالت‌های دفاع مقدس است.
برپایی ایستگاه‌های سلامت
 در شهرستان‌های بوکان و خوی
معاون امور جوانان استان آذربایجان‌ غربی از برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد و افزود: ‌ به منظور آگاهی‌بخشی عمومی و پیشگیری از گسترش روزافزون بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین ارتقای سطح آگاهی مردم و ایجاد حساسیت در خصوص خطرات ابتلای به بیماری فشار خون، شهرستان‌های بوکان و خوی با مشارکت اعضای جوانان  خود به مدت یک روز اقدام به برپایی چادر‌های سلامت در سطح معابر مرکزی شهر کردند. محمدرضا حاجی‌زاده تصریح کرد: در ایستگاه سلامت کنترل و اندازه‌گیری فشار خون و قند خون به همراه مشاوره‌های لازم در این زمینه انجام می‌شد. وی در ادامه افزود: در ایستگاه سلامت بروشورهای آموزشی با موضوعات ایمنی غذا و فشار خون در بین مردم توزیع شد. از شهرستان‌های  فعال در این طرح می‌توان بوکان و خوی را نام برد. در این ایستگاه‌ها به ۲۰۰ نفر از عموم مردم خدمات ارایه شد. ۳۰ عضو جوان نیز در اجرای این طرح در ۲ شهرستان مشارکت فعال داشته‌اند.

 


تعداد بازدید :  352