شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
گورخر در پارک ارم، انگشت پای پسر بچه 4 ساله را قطع کرد
حادثه‌ای تلخ در قفس گورخر باغ وحش ارم

گروه حوادث| وقتی شنید پدرش قرار است او را به باغ وحش ببرد خیلی خوشحال شد. از صبح جمعه دل تو دلش نبود و لحظه‌شماری می‌کرد تا به باغ‌وحش برود. وقتی وارد باغ‌وحش شد حیوان‌ها برایش جالب بودند. پسر بچه دوست داشت حیوان‌ها را از نزدیک ببیند  اما هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد تفریح او در باغ‌وحش پایان خونینی برای او رقم خواهد زد.
گزارش یک حادثه
5 دقیقه از ساعت 14 روز جمعه 18 مهرماه گذشته بود که مردی با صدای لرزان با اورژانس تهران تماس گرفت و تکنسین‌های اورژانس را در جریان ماجرای عجیبی قرار داد. مرد جوان درحالی‌که بسیار هراسان بود به اپراتور 115 گفت: یکی از گورخرهای پارک ارم پای پسر 4 ساله‌اش را گاز گرفته و باعث شده که 2 انگشت پای فرزندش قطع شود.
عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره این حادثه می‌گوید:  با ثبت اظهارات مرد جوان بلافاصله خبر حادثه دلخراش به اورژانس 115 مستقر در پارک ارم اعلام شد. تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل حادثه با پسر خردسالی روبه‌رو شدند که دو انگشت پای چپ او توسط یکی از گورخرهای محصور شده در فنس کنده شده است.
وی در ادامه درباره علت این حادثه می‌گوید:  ظاهرا این کودک به همراه والدین درحال تماشای قفس گورخرها بوده است که یکی از گورخرها با نزدیک شدن به حصار قفس در یک حرکت سریع دو انگشت پای او را گاز گرفته که در اثر همین گاز گرفتگی متاسفانه دو پای این پسربچه 4 ساله کنده شده بود.
حادثه از زبان شاهد ماجرا
 یکی از شاهدان ماجرا درباره حادثه می‌گوید: به همراه خانواده‌ام درحال بازدید از باغ‌وحش و حیوان‌ها بودیم که ناگهان متوجه جمعیتی شدیم که در یک نقطه جمع شده‌اند و همهمه‌ای بر پا کرده‌اند. با دیدن جمعیت به طرفشان رفتیم تا از علت جمع‌شدنشان باخبر شویم. وقتی به جمعیت نزدیک شدیم با صحنه‌ای هولناک روبه‌رو شدیم. پسربچه خردسالی را دیدم که پای سمت چپش خونریزی شدیدی داشت و از درد فریاد می‌کشید. وقتی ماجرا را از افرادی که در آن‌جا بودند پرسیدم متوجه شدم یکی ازگورخر‌ها پای او را گاز گرفته است.
وی در ادامه می‌گوید:  غوغایی در باغ وحش برپا شده بود. دو تا از انگشتان پسربچه قطع شده بود. یکی از کارمندان باغ‌وحش به داخل قسمت نگهداری گورخر‌ها رفت و  کفش پسربچه را آورد. در همین زمان بود که نیروهای اورژانس وارد محل شدند و پسربچه به همراه دو انگشت قطع شده‌اش راهی بیمارستان شدند.
عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در ادامه ماجرا  اضافه می‌کند: تکنسین‌های اورژانس و بلافاصله امدادگران نسبت به پانسمان پای این کودک اقدام کردند و انگشت‌های پسر بچه را درون یخ گذاشته و سریعا وی را به بیمارستان امام منتقل کردند. خوشبختانه حضور سریع همکاران در محل حادثه و انتقال وی به بیمارستان شانس پیوند عضو قطع شده را در بیمارستان افزایش داده است.
مقصر پدر کودک
این در حالیست که جهانگیری، مدیرعامل پارک ارم نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، در رابطه با انتشار برخی از اخبار مبنی بر کنده شدن پای کودکی در باغ‌وحش اظهارکرد:  در این حادثه یکی از بازدیدکنندگان کودک خود را داخل قفس آویزان کرده و بنا به گفته خودش باعث این آسیب به کودکش شده است. پدر این کودک در صورتجلسه نیز این موضوع را اذعان کرده است ولی با این حال آمبولانس مستقر در باغ‌وحش، کودک را به درمانگاه رسانده و تمامی هزینه‌های مربوط به ترمیم پای این کودک را برعهده گرفته است. به گفته جهانگیری، ایمنی در محل نمایش حیوانات وجود داشته است؛ اما رفتار نادرست این بازدید‌کننده باعث بروز این حادثه شده است.

 


تعداد بازدید :  859