شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
در هفتادوپنجمین زادروز اکبر رادی
محمد چرمشیر دومین جایزه خود را گرفت

شهروند | مراسم هفتادوپنجمین زادروز زنده‌یاد اکبر رادی عصر روز جمعه در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر با حضور هیأت‌مدیره این بنیاد و برخی چهره‌های تئاتری برگزار شد که طی آن از محمد چرمشیر، ‌هادی مرزبان، صدرالدین شجره و علیرضا پارسی قدردانی شد.
بخشي از اين مراسم به قدردانی از محمد چرمشیر، ‌هادی مرزبان، صدرالدین شجره و علیرضا پارسی اختصاص  داشت. چرمشیر بعد از دریافت لوح خود خطاب به حمیده‌بانو عنقا همسر زنده‌یاد رادی گفت: من برخلاف همکارانم در این چند ‌سال که فعالیت تئاتری می‌کنم، جایزه‌ای نگرفته‌ام و تنها یک مدال نوشین و این لوح را دارم که برایم بسیار مهم هستند. اکبر رادی خیلی زود از پیش ما رفت که اگر می‌بود، قطعا چیزهای زیادتری از او می‌آموختیم. باور دارم که نمایشنامه‌نویسی ایران از زیر شنل اکبر رادی بیرون آمده و ما همه به او مدیون هستیم.
 سپس حمیده‌بانو عنقا در حال بیان این جمله که ‌هادی مرزبان عضوی از خانواده رادی است و 30‌سال سابقه دوستی، سابقه کمی نیست، لوح بنیاد رادی را به نشانه قدردانی به ‌هادی مرزبان هدیه کرد. مرزبان با لحنی طنز با بیان این‌که برخلاف آقای چرمشیر که بچه بده بوده و جایزه نگرفته، من جوایز زیادی گرفته‌ام، گفت: اما این جایزه برای من بسیار مهم‌تر از دیگر جوایز است و آن را در کمد و در بالای سر خود قرار می‌دهم تا همیشه آن را ببینم. او در ادامه سخنان خود به ماجرای پیش‌آمده برای اجرای نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» اشاره کرد و گفت: 30‌سال پیش که نمایش «پلکان» را روی صحنه بردم، در شب‌هایی که با استاد رادی تنها بودیم به من می‌گفت که یادت هست فرد شیر پاک خورده‌ای در یک روزنامه نوشت که ما پله‌ای از یک پلکان در نمایشی که نامش «پلکان» است، ندیدیم. بعد از 30‌سال از آن زمان وقتی نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» را در تالار وحدت روی صحنه بردم، وقتی دیدند که در این نمایش مرزبان و کابلی هستند و در نام نمایش نیز تانگو وجود دارد، گفتند پس روی صحنه تانگو می‌رقصند و به این دلیل باید جلوی اجرا را گرفت.


تعداد بازدید :  307