شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
جنوب

شهردار  خبر داد:  تجهیز شهرک ترافیک بندرعباس
شهردار بندرعباس از ساماندهی و تجهیز شهرک ترافیک به‌منظور بهره‌مندی هرچه بهتر دانش‌آموزان از این شهرک، خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در همایش تجلیل از پلیس‌یاران جوان، با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: امنیت مرهون تلاش‌های کارکنان ناجا است.
وی با اشاره به این‌که پلیس راهنمایی و رانندگی استان تلاش بسیاری برای نظم و انضباط شهر انجام می‌دهد، افزود: با پیشرفت دنیا و دستیابی به تکنولوژی، روز به روز زندگی ماشینی رو به فزونی پیش می‌رود و براین اساس نیاز به برقراری نظم و انضباط افزایش یافته است.
شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه اگر نظم نباشد خطرات جانی نیز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: عمل پلیس به وظایفش، نیازمند همراهی همه شهروندان است.
امینی‌زاده تصریح کرد: با هماهنگی پلیس راهور در جهت اجرای برنامه‌ها، ساماندهی و تجهیز پارک ترافیک بندرعباس در دستورکار است و در آن‌جا همیاران پلیس می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.
وی همچنین از احداث مرکز کنترل ترافیک شهر بندرعباس خبر داد و گفت: احداث این مرکز که توسط شهرداری بندرعباس درحال انجام است، بسیاری از مشکلات و گره‌های ترافیکی را حل می‌کند.
گفتنی است، در ادامه این همایش شهردار بندرعباس به‌خاطر تلاش در زمینه رفع مشکلات و اصلاح هندسی معابر مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین بابک ‌هاشمی معاون ترافیک، خادم مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و حمزه‌پور مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس نیز در این همایش از سوی فرماندهی انتظامی و رئیس پلیس راهور استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پی وقوع طوفان در خلیج‌فارس صورت گرفت
 نجات سرنشینان 2 قایق موتوری سانحه‌دیده در آب‌های هرمزگان
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات 8 سرنشین 2 قایق موتوری سانحه‌دیده توسط ناجی 12 با مشارکت همیاران ناجی در آب‌های جزیره قشم خبر داد.
«مهدی نوفرستی» گفت: در پی وقوع طوفان و شرایط نامساعد جوی که حاشیه خلیج‌فارس را دربرگرفت، سرنشینان یک قایق مفقودی و یک  قایق  غیرمجاز که از قشم عازم بندرعباس بودند با تمام‌شدن سوخت، کنترل قایق را از دست داده و در آب سرگردان شدند.
وی افزود: براساس گزارش دریافتی از یک کشتی درحال گذر موقعیت و زمان وقوع حادثه به مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندرعباس اعلام شد و پس از دریافت  پیام بلافاصله  ناجی 12 اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به موقعیت اعزام شد و توانستند با کمک همیاران ناجی هر  8 سرنشین این قایق‌ها را نجات دهند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر، موارد مکرری درخصوص تردد برخی مسافران جزایر قشم و هرمز از مبادی غیرمجاز و توسط شناورهای غیراستاندارد مشاهده شده است.
 وی خواستار شدت یافتن اقدامات دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در زمینه عملیات کنترل بر ترددهای دریایی در مسیرهای غیرمجاز شد و تأکید کرد: جلوگیری از تردد مسافران دریایی از مسیرهای غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان بنادر نیست؛ زیرا این سازمان اهرم‌های اجرایی قانونی برای برخورد با چنین ترددهایی که در خارج از مبادی تعریف شده مسافری انجام شده و به عنوان مسیرهای غیرمجاز تعریف می‌شوند را در اختیار ندارد.


تعداد بازدید :  300