شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
خبرنویسی مدرن

دکتر یونس شکرخواه

خبرنویسی مدرن، رگه اصلی تحولات «سایبر ژورنالیسم» را شکل می‌دهد. سایبر ژورنالیسم یک واژه کلی است و در عمل شاخه‌ها و رشته‌های متعددی همچون خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های آنلاین و حتی وبلاگ‌ها را در پهنه اینترنت دربر می‌گیرد. رگه اصلی این کتاب نیز همین پدیده خبرنویسی مدرن است.
برای درک شکل خبرنویسی‌مدرن و چگونگی آن ابتدا باید به‌درک درستی از زمانه سایبر و روزنامه‌نگاری سایبر به‌عنوان بافت حاکم بر خبرنویسی‌مدرن دست یابیم، به همین منظور فصل 9 این کتاب تا حدودی به همین موضوع پرداخته است. علاوه بر این شناخت و یادگیری خبرنویسی مدرن که در فضای کنونی ضرورت دارد، نیازمند شناخت خبرنویسی و روزنامه‌نگاری سنتی و نقاط‌ضعف و قوت آن است.
به همین خاطر، طبق گفته مولف کتاب حاضر، مخاطبان این اثر کسانی هستند که با خبرنویسی کلاسیک و سنتی آشنا باشند.
نویسنده کتاب «خبرنویسی مدرن»، دکتر یونس شکرخواه، فارغ‌التحصیل و استاد رشته علوم‌ارتباطات هستند که علاوه بر نوشتن مقالات متعدد در ارتباط با روزنامه‌نگاری و علوم‌ارتباطات، کتاب‌هایی نیز در این زمینه تالیف و ترجمه کرده‌اند.
عناوین 9 فصل این کتاب عبارتند از: (شلیک به ژولیوس سزار، از خانه‌تکانی واژگانی تا دگرگونی ساختاری، دوران نرم خبرها، اقتصاد واژه‌ها، خبرالکترونیک، کاربرد اینترنت در روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاری تکنولوژیک، سایبر ژورنالیسم علیه روزنامه‌نگاری سنتی؟ و وبلاگ‌نویسی).


تعداد بازدید :  602