شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری

حسین انتظامی

وجود مدیریت کارآمد تا چه اندازه در عدم‌توفیق یا توفیق مطبوعات موثر است؟ توجه به مسائلی چون اقتصاد مطبوعات، هزینه‌ها، درآمدها، عوامل موثر بر تیراژ و... چقدر ضرورت دارد؟ مدیریت صحیح مطبوعات و جدی گرفتن وجه اقتصادی آن تا چه‌میزان می‌تواند ما را در اقتصادی‌کردن صنعت مطبوعات یاری رساند؟ و...
مدیریت مطبوعاتی و کارکرد اقتصادی مطبوعات، از موضوعات مهمی است که در عرصه رسانه و مطبوعات کمتر کتابی در رابطه با آن به چاپ رسیده و شاید بتوان گفت به‌طور جدی و آن‌طور که شایسته است به آن پرداخته نشده است.
نویسنده کتاب «روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری» که مقدمه‌ای است بر مدیریت مطبوعات و اقتصاد رسانه، خود، علاوه بر فعالیت حرفه‌ای و نویسندگی مطبوعاتی، انجام مسئولیت‌های متنوعی را نیز در این زمینه تجربه کرده است و از زوایای مختلف به پدیده رسانه به‌ویژه مطبوعات نگریسته. این کتاب مجموعه تجربه‌ها، درک و دریافت‌های شخصی و ایده‌های ایشان است که با هدف بهبود و پیشرفت پیرامون این مهم، یعنی مدیریت مطبوعات، نگاشته شده و دراختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.  اثر حاضر شامل 5 فصل است که فصل نخست آن به آسیب‌شناسی مطبوعات می‌پردازد و سعی دارد تا به این سوال اساسی که «چرا مطبوعات تاثیرگذار، قدیمی و باصرفه اقتصادی نداریم؟» پاسخ دهد و راه‌حل‌ها و پیشنهاداتی را برای دستیابی به این امر ضروری پیش‌روی ما قرار دهد. عناوین 4 فصل دیگر کتاب عبارتند از اقتصاد مطبوعات، منابع انسانی، بررسی موردی و تجربیات.

 


تعداد بازدید :  253