شماره ۱۰۴۶ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
زنجانی و ترامپ داغ شدند

علیرضا کیانپور روزنامه نگار @kianpourAlireza

 کم‌کم می‌توانیم بگوییم در شبانه‌روز گذشته تا حدودی از درجه حرارت و دمای «پلاسکو» درفضای مجازی کاسته شده و آهسته آهسته موضوعات و مسائل دیگری هم توانستند از میان انبوه اخبار پلاسکو، بیرون آمده و خودی نشان دهند. دراین میان، تجمع‌های اعتراض‌آمیزی که همزمان علاوه برشهرهای بزرگ ایالات متحده دربسیاری از پایتخت‌ها و شهرهای دیگر کشورهای جهان در دومین روز ریاست‌جمهوری دانالد ترامپ برگزار شد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که به توییتر فارسی راه یافت و واکنش کاربران ایرانی را برانگیخت. براین اساس، درحالی ‌که یکی از خبرنگاران فارسی‌زبان حاضر در تجمع اعتراض‌آمیز واشنگتن، در توییتر خود نوشت که جمعیت معترضان درتظاهرات ضدترامپ دراین شهر بیش ازحضار مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهوری جدید آمریکا بوده، کاربر دیگری به ‌نام «TheJoker» توییت کرد: جوری می‌نالید از حضور ترامپ که انگار نصف وال‌استریت متعلق به شماست. همچنین کاربری به ‌نام «speech_balloon» نوشت: اومدم دی‌سی، دسترسی‌ام به اینترنت محدوده. تظاهرات ضدترامپ بود درحمایت از زنان.
دراین میان، درحالی‌ که بسیاری از کاربران همچنان با هشتگ پلاسکو توییت می‌کردند، موضوعات جدیدی به بحث کاربران توییتر فارسی راه پیدا کرد که ازجمله برگزاری مراسم تشییع برای آتش‌نشانان و همچنین پیام ویدیویی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ازجمله این توییت‌ها بود و درشرایطی که عموم کاربران نسبت به موضوع آتش‌نشانان، واکنشی مثبت داشتند، بسیاری از کاربران فارسی‌زبان در توییت‌های خود نسبت به انتشار پیام نتانیاهو واکنش منفی نشان دادند.
علاوه براین، همزمان با بالاگرفتن انتقادها از انتشار اخبار کذب درباره حادثه پلاسکو، بسیاری از کاربران ازعملکرد سخنگوی آتش‌نشانی تقدیر کردند. کاربری به ‌نام «آتا خلیقی» توییت کرد: جای تقدیر داره، آقای ملکی سخنگوی آتش‌نشانی ضمن این‌که خیلی دقیق و خوب صحبت می‌کنه، دراین روزهای بحران همیشه با ظاهری مناسب جلوی دوربین حاضر شده! این درحالی بود که سوال آرش ظلی‌پور دربرنامه تلویزیونی «خونه خوبه» از معاون شهرداری تهران درباره مقصربودن شهرداری درحادثه پلاسکو نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که ازسوی توییتری‌ها با استقبال روبه‌رو شد و کاربران ویدیوی مربوط به آن را بارها دست به دست کردند. همچنین حضور رئیس ستاد بحران دریکی از برنامه‌های تلویزیونی به بهانه‌ای برای کاربران تبدیل شد که نگاهی به سوابق مدیریتی و سیاسی این مقام مسئول داشته باشند. دراین میان کاربری به ‌نام «MrHouse» توییت کرد: اسماعیل نجار همونی که بعد از زلزله کرمان گفته بود، چون عکس احمدی‌نژاد روی اون دیوار بوده، فرو نریخته. ایشون حالا رئیس ستاد بحران کشوره؛ تراژدی یعنی همین. کاربر دیگری به‌ نام «بالتازار» هم نسبت به پوشش خبری جهت‌‌دار برخی شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور انتقاد کرد و در توییتی نوشت: حالا «من‌وتو» یه ویژه ‌برنامه می‌سازه که زمان اعلی‌حضرت نه‌تنها جایی آتیش نمی‌گرفت؛ بلکه خاموش هم می‌شد. کاربر دیگری به ‌نام «محمد سعیدی» هم توییت کرد: غمگينم مثل پايتخت 12ميليوني كه رو گسل باشه بعد فقط 3 تا دستگاه زنده‌ياب و 8 تا قلاده سگ زنده‌ياب داشته باشه!


تعداد بازدید :  432