شماره ۱۰۴۶ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
برد تراکتورسازی، این تیم را به یک قدمی پرسپولیس رساند
بغض استقلال ترکید

شهروند|‌ ایستگاه هجدهم لیگ شانزدهم فوتبال ایران روز گذشته با 3 دیدار آغاز شد که 2 بازی با پیروزی تراکتورسازی و استقلال و یک بازی هم بین تیم‌های قعرجدولی با تساوی به پایان رسید.
تراکتور در یک قدمی پرسپولیس
تراکتورسازی که هفته گذشته با توقف مقابل نفت آبادان فاصله 4 امتیازی با پرسپولیس در صدر جدول را تجربه می‌کرد، روز گذشته در جدالی که با پیکان در تهران داشت، با تک گل محمد ابراهیمی توانست بار دیگر به یک قدمی تیم برانکو برسد. سرخپوشان تبریزی که در ابتدای بازی با پوشیدن لباس و گذاشتن کلاه آتش‌نشان‌ها یاد و گرامی شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو را گرامی داشتند، اولین باخت خانگی پیکان را به شاگردان مجید جلالی تحمیل کردند و به یک امتیازی پرسپولیس رسیدند و امیدوارند تا امروز رقیب اصلی‌شان در راه قهرمانی مقابل دیگر تیم تبریزی متوقف شود. پیکان هم با این شکست به روند نزولی خود در نیم فصل دوم ادامه داد.
برد تاریخی منصوریان
علیرضا منصوریان که بعد از شکست خانگی هفته گذشته زمزمه‌های برکناری خودش را هم می‌شنید، دیروز تیمش را با ترکیبی جوان و البته متفاوت نسبت به 2، 3 بازی اخیر به زمین فرستاد. سرمربی آبی پوشان بعد از 3 بازی تصمیم گرفت رحمتی را به چارچوب دروازه تیمش بازگرداند که اتفاقا کاپیتان استقلال نقش موثری هم در پیروزی تیمش داشت. نمایش درخشان آبی‌پوشان در آبادان که با زنده نگه داشتن یاد شهدای آتش نشان آغاز شد، با وجود فشار تماشاگران آبادانی باعث شد تا بهترین نتیجه فصل منصوریان با استقلال رقم بخورد و موقتا او را از زیر فشار بیرون بیاورد. گل مجتبی حقدوست در نیمه اول روی یک کار تاکتیکی و سپس 2 گل مشابه از بهنام برزای و مجید حسینی روی ضربات ایستگاهی امید ابراهیمی باعث شد تا فیروز کریمی مقابل شاگرد سابق خود اولین باختش روی نیمکت نفت را تجربه کند. استقلال با برد 3 بر صفر روز گذشته که آخرین بار فصل گذشته در بازی خارج از خانه مقابل سپاهان آن را تجربه کرده بود، موقتا به رده چهارم جدول رسید.
تساوی قعرنشینان
با این‌که خیلی از کارشناسان از بازی روز گذشته ماشین سازی و صبای قم به‌عنوان یک دیدار 6 امتیازی برای تیم‌های قعرنشین جدول یاد می‌کردند، هیچ‌کدام از 2 تیم موفق به گلزنی نشدند تا تغییری در جایگاهشان ایجاد نشود. فرهاد کاظمی نتوانسته به بحران ماشین‌سازی پایان دهد و از سوی دیگر صمد مرفاوی بعد از 6 شکست پیاپی خارج از خانه بالاخره به یک امتیاز بیرون از قم رسید.
پرسپولیس بازهم فاصله می‌گیرد؟
هفته هجدهم لیگ برتر امروز با 5 دیدار به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین مسابقه پرسپولیس در تهران برای افزایش فاصله خود با تراکتورسازی محکوم به شکست گسترش فولاد است. سرخپوشان که در این مسابقه محسن مسلمان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، می‌خواهند به روند رو به رشد خود ادامه دهند، اگرچه تیم فراز کمالوند 7 مسابقه اخیر خود را بدون شکست پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد به حداقل امتیاز در ورزشگاه آزادی فکر می‌کند. در دیگر بازی مهم امروز ذوب آهن که در اندیشه کاهش فاصله خود با 2 تیم بالانشین است، از فولاد میزبانی خواهد کرد؛ تیمی که هفته گذشته برابر پرسپولیس شکست سنگینی را متحمل شده و به دنبال جبران است. از جذابیت بازی استقلال خوزستان و سپاهان نیز نمی‌توان گذشت که به نوعی رویارویی عبدالله ویسی با تیم سابقش محسوب می‌شود. سپاهان هم برای ماندن در کورس بالای جدول محکوم به پیروزی در اهواز است. امروز سیاه‌جامگان و سایپا دیگر بازی تیم‌های ته جدولی را برگزار می‌کنند که هر کدام با پیروزی در این مسابقه می‌توانند بیشتر از قبل به بقای خود امیدوار باشند.
برنامه ادامه هفته هجدهم لیگ برتر
دوشنبه 4 بهمن: پدیده–نفت تهران، استقلال‌خوزستان- سپاهان (ساعت 45: 14)، سایپا - سیاه جامگان (ساعت 15)، ذوب آهن – فولاد (ساعت 40: 14) و پرسپولیس- گسترش فولاد          (ساعت 45: 16)

 


تعداد بازدید :  316