شماره ۱۰۴۶ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
مردم و مسئولان!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معاون گروه شهرونگ [email protected]

واقعه پلاسکو با آن‌که درمقایسه با حوادثی مثل سقوط هواپیما و زلزله آذربایجان و بم، ابعاد کوچکتری داشت یا حداقل ابعاد فجیع آن را فعلا با کشیدن گونی آبی از ما پنهان کرده‌اند، ولی به شدت افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار داد و روز شنبه مانده بودیم که صفحه شهرونگ را منتشر کنیم یا نه! باور کنید برای طنزپردازها، خیلی سخت است دراین آشوب روحی، بتوانند چیزی بنویسند! درباره مردمی که راه امدادرسانی را با حادثه گرافی و جنازه گرافی بند آورده بودند، زیاد حرف زده شده و مرتضی طلایی که کلا تقصیر آتش‌سوزی و آوار و مرگ‌ومیر و لابد کل حوادث 10‌سال اخیر را انداخت گردن مردم! ولی بعد از سلفی‌گرفتن مردم و آرامش روز بعد، نوبت سلفی‌گرفتن مسئولان رسید! چراغ اول را هم خود شهردار روشن کرد که بعد از بازگشت از سفر قم درمحل حاضر شد و به یکی گفت از من فیلم بگیر، از اونجا از من فیلم بگیر... ما باید آوار رو از بالا برداریم... گوش کن، من هم همین‌رو میگم ما باید آوار رو از بالا برداریم!
در ادامه مروری می‌کنیم برحضور و تأثیر حضور مسئولان درمحل حادثه:
رئیس ستاد بحران: رئیس ستاد بحران کشور ضمن مانیتور ماوقع در دفتر کارش از رئیس دفترش خواست آن تفاهمنامه امضاشده در راستای کاهش بلایای آسمانی را از بایگانی برایش بیاورد، ببیند مگر تفاهم نکرده بودند که اینطور نشود؟!
دولت از دستگاه‌های ذیربط خواست همکاری لازم جهت امدادرسانی و برداشتن آوار را مبذول دارند. دستگاه‌های ذیربط هم درحالی‌ که تا قبل از این دستور داشتند چای شیرین و نان پنیر می‌خوردند و سریال ماه پیکر را می‌دیدند، چای شیرین را کنار گذاشتند، تلویزیون را خاموش کردند و امدادرسانی و برداشتن آوار را شروع کردند! و دولت عکسش را گرفت و رفت
مصطفی کواکبیان: آمد به کنار پلاسکو و هرچه صبر کرد خبرنگاری بیاید و بگوید استاد؟ غزل جدید؟ ‌هایکوی جدید؟ چیزی؟ ولی کسی نیامد! این بود که خودجوش گفت: در هنگامه آتش، مردان آتش، در آتش شدند... و عکسش را گرفت و رفت.
رئیس بیمه: با حضور درمحل حادثه از شرکت‌های بیمه خواست تا از آسیب‌دیدگان و تجار و مالکان ساختمان پلاسکو حمایت کنند. شرکت‌های بیمه و کارمندانش هم گفتند باووشه، حمایت می‌کنیم، حتما حمایت می‌کنیم! و رئیس هم عکسش را گرفت و رفت.
عباس جدیدی: از نخستین ساعات حادثه برای کمک و راهنمایی درمحل سانحه حضور داشت که هرچه فکر کرد چه کاری ازش برمی‌آید و حضورش درمحل چه کمکی می‌تواند بکند، به نتیجه‌ای نرسید و برگشت تا زاویه افقش را با خرابه‌ها درست کند و عکسش را بگیرد و گرفت و رفت.
حسین رضازاده: این عضو شورای شهر با حضور درکنار خرابه‌های پلاسکو از عدم تخصص اعضا و نیز عدم نظارت شورای شهر ابراز تأسف کرد و سر تکان داد و عکسی گرفت و رفت.
دکتر عارف: ایشان به احترام آسیب‌دیدگان این حادثه، چند ساعت سکوت کرد و در دلش دستورات لازم را به مقامات داد و عکسی گرفت و رفت.
علی لاریجانی: رئیس مجلس با حضور درمحل حادثه از روند پیشرفت آواربرداری بازدید کرد. روند پیشرفت هم یک بوق برای ایشان زد و گفت: چاکریم! منتظر بودیم شما بیایید و رئیس هم عکسی گرفت و رفت.
و همه به مردمی انتقاد کردند که جلوی امدادرسانی را گرفته بودند و کسی از خودش نپرسید که آیا مردم شبیه مسئولانشان نیستند؟ مسئولان شبیه مردم نیستند؟ مردم دنبال عکس و شهرت و مقصردانستن و این و آن و کمک‌کردن هیأتی بودند، مسئولان هم همین‌طور! هنرمندان هم همین‌طور!


تعداد بازدید :  538