شماره ۱۰۴۶ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
ورزش جهان

حذف نفر اول تنیس جهان از مسابقات ملبورن|  در ادامه رقابت‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های گرند‌اسلم استرالیا اندی ماری بریتانیایی، مرد شماره یک تنیس دنیا در سه ‌ست متوالی مغلوب میاکئیل زورف آلمانی رنک ۵۰ دنیا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و از راهیابی به جمع هشت تنیسور برتر بازماند. او 3 بر یک و با نتیجه 7 بر 5، 5 بر 7، 6 بر2 و 6 بر 4 مغلوب رقیب گمنامش شد تا پس از حذف نواک جوکوویچ صرب در مراحل قبلی، دومین شگفتی رقابت‌ها هم رقم بخورد.
فشار کشورهای قدرتمند برای محرومیت روسیه از المپیک|  نوزده کشور دنیا با رهبری آلمان تلاش برای محروم شدن روسیه از المپیک توکیو را آغاز کردند. رئیس کمیته ملی المپیک آلمان اعلام کرد محروم شدن این کشور از المپیک توکیو می‌تواند تصمیم درستی برای مجازات دوپینگ گسترده و سازمان‌یافته در روسیه باشد. آلفونس هورمن، رئیس کمیته ملی المپیک آلمان در این‌باره به رسانه‌های آلمانی گفت: «ثابت شده دوپینگ در روسیه سازمان‌یافته و بسیار گسترده است. جامعه بین‌المللی از ما می‌خواهد واکنش مناسبی به این وضع نشان دهیم. واکنش مناسب می‌تواند محروم شدن روسیه از المپیک
 آینده باشد.»
انتشار اسناد ارتباط پوتین با دوپینگ روس‌ها|  یک فیلمساز روس ماه گذشته گفت‌وگوی تصویری با گرگوری رودچنکوف، افشاگر اصلی پرونده دوپینگ روس‌ها انجام داده و براساس مدارک تازه‌ای که به‌دست آورده، فیلم مستند تازه‌ای ساخته است. این فیلم قرار است روز جمعه در جشنواره‌ای سینمایی در شهر یوتای آمریکا پخش شود. نیک هریس، ژورنالیست دیلی‌میل که دوشنبه هفته گذشته این فیلم مستند را در شهر یوتا تماشا کرده در گزارشی نوشت: «در این مستند مدارک جدیدی از مدیریت پوتین در این پرونده ارایه می‌شود. رودچنکوف در این مستند گفته ‌سال ۲۰۱۱ پوتین شخصا او را که به خاطر خرید و فروش غیرمجاز مواد نیروزا و مخدر زندانی بوده، از زندان آزاد کرده است.»
کاسانو از فوتبال خداحافظی می‌کند|  آنتونیو کاسانو گفته است که اگر در 34سالگی پیشنهاد جالبی نداشته باشد، اعلام بازنشستگی خواهد کرد. مهاجم پیشین تیم‌ملی ایتالیا پس از این‌که از انتقال به تیمی از سری B ایتالیا سرباز زد، از ترکیب سامپدوریا کنار گذاشته شده و حتی تصویرش از سایت رسمی این باشگاه ایتالیایی هم برداشته شده است. مارکو جامپائولو، سرمربی سامپدوریا در این‌باره گفت: کاسانو به من گفت که اگر پیشنهاد مناسبی دریافت نکند، حتی اگر برایش بازی خداحافظی برگزار نشود، در همین جا به فوتباش پایان خواهد داد.

 


تعداد بازدید :  239