شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
با رویش ناگزیر فیلترشکن‌ها چه می‌کنید؟!

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

[email protected]


اخیرا دولت مکلف به مسدود نمودن نرم‌افزارهای ارتباطی ازجمله وایبر شده بود. از آن طرف دولت هم قسم و آیه که با فیلتر کردن چیزی حل نمی‌شود و اگر قرار بود با فیلتر کردن چیزی عوض شود که اجازه فیلترینگ را به ما نمی‌دادید! حرف دولت این است که باید ضمن فرهنگ‌سازی، محیط شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی تمیز و طیب و طاهر شود! خب، ما هم که وصل هستیم به پشت پرده و بچه‌های بالا، دستورالعمل پاک سازی وایبر به دستمان رسیده که به دستتان می‌رسانیم:
دستورالعمل اجرایی بهره برداری از وایبر
یک: گروه‌های وایبری باید به تفکیک جنسیتی تشکیل گردند. گروه‌های مختلط فقط در صورت محرم بودن مجاز است. به منظور کنترل این موضوع در اولین پست هر گروه افراد باید تصویر صفحه اول شناسنامه خود را ارسال کنند. خانم‌ها در صورتی‌که از زمان ابروهای پاچه بزی اقدام به تعویض عکس شناسنامه خود نکرده‌اند، می‌توانند تصویر کارت ملی خود را ارسال کنند.
دو:  دختران زیر سی‌سال فقط با تلفن برادر یا پدر خود مجاز به حضور در گروه‌های وایبری هستند.
تبصره: از آن‌جا که خانم‌ها در هیچ حالتی به بالای 25‌سال نمی‌رسند، خیلی زیرپوستی کل بانوان را مشمول این بند کردیم.
تبصره دو: اگر خانمی اعتراف کرد که بالای سی‌سال سن دارد، استفاده از شکلک تعجب برای کلیه اعضای آن گروه مجاز است.
سه: استفاده از شکلک‌های دلبری، قهقهه برای دختران اکیدا ممنوع است.
چهار: ارسال مستقیم هرگونه جوک اعم از مجاز و غیرمجاز ممنوع است. کاربران موظفند جوک‌های مجاز خود را ابتدا به شماره (...) ارسال کنند، پس از بررسی جوک‌های ارسالی و انطباق آن با موازین اخلاقی، قانونی و عرفی و پرداخت فیش بانکی مبلغ 500 تومان کارمزد، جوک توسط سرور این واحد به شماره مورد نظر شما ارسال خواهد شد. ارسال کپی شناسنامه و شماره ملی فرد مورد نظر الزامی می‌باشد.
پنج: اعلام حضور با لامپ روشن برای خانم‌ها در کلیه نرم‌افزارهای ارتباطی ممنوع است و باید به شکل آفلاین حضور داشته باشند.
شش:  عکس‌های پروفایل در وایبر و سایر شبکه‌ها و نرم‌افزارهای ارتباطی باید به صورت پرسنلی، بدون کراوات، بدون ریش تزیینی (اعم از ستاری، بزی، چه گوارایی و ...)، بدون سیبیل غیرمجاز (اعم از چخماقی، سوشیانسی، پوریایی و ...)، خانم‌ها به شکل کاملا پوشیده، بدون موی رنگی، آتیشی، بدون آرایش (اعم از خلیج همیشه فارسی، فارسی وانی و ...). زمینه پشت سفید باشد. با هرگونه عکس غیرمجاز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
هفت: با توجه به کاهش درآمدهای برادران مخابرات، هزینه استفاده از وایبر و سایر نرم‌افزارهای ارتباطی روی قبض موبایل خواهد آمد. با هرگونه اعتراضی طبق ماده 505605 قانون مخابرات دلبخواه، برخورد قانونی خواهد شد.
هشت: استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی برای اطلاع‌رسانی و پخش شایعاتی چون آلودگی شیر به روغن پالم، آلوده بودن هوا، اخبار مربوط به اختلاس‌ها، سقوط هواپیما، انفجار قطار، ارسال هرگونه عکس از زورگیری، سرقت، تصادف و سایر شایعات ممنوع می‌باشد.
نه: به منظور رفاه حال مردم و راحتیش مردم و رفاه مردم و خوش‌بودن مردم و احترام به مردم و اینها، کاربران موظف به دانلود نرم‌افزارهای ارتباطی از سایت‌های مجاز داخلی می‌باشند. جان؟! به جان شما این سایت‌ها هیچ ربطی به ندارند، نرم‌افزارهایشان هم اوریجینال است! ما هیچ دستکاری‌ای نکردیم. می‌گویم نکردیم! عجب آدمهایی هستید‌ها! اصلا به شماها زبان خوش نیامده، با کاربرانی که از نرم‌افزارهای تأییدنشده استفاده کنند برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.
ده: نمایش شماره تلفن‌ها در وایبر باید به صورت:  9999 ... 0912 باشد.
یازده: کاربران موظفند شماره (...) را در تمامی چت‌های دونفره اضافه نموده تا بر حسن انجام چت، نظارت لازم صورت گیرد.
***
بعدالتحریر: حیف که دست و بالمان بسته است و گرنه بامزه‌تر می‌تاختیم!


تعداد بازدید :  183