شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
رسول خطیبی در گفت و گو با «شهروند»:
کی‌روش، نصف من هم به فوتبال ایران خدمت نکرده
کاشف رونالدو است اما هیچ دستاوردی نداشته است

شهروند| دعوت نشدن هیچ بازیکنی از تراکتورسازی به تیم‌ملی انتقادهای متعددی را روانه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی کرده است. تیم صدرنشین لیگ برتر بازیکنان جوان و آینده‌داری دارد که هرکدام در سال‌های آتی می‌توانند مهره‌ای تأثیرگذار برای فوتبال ایران باشند اما در این مقطع کارلوس کی‌روش تشخیص‌داده هیچ‌کدام از آنها را به تیم‌ملی دعوت نکند. رسول خطیبی، سرمربی تراکتورسازان که پیش از این گفته بود 6 بازیکن تیمش باید ملی‌پوش شوند، نیز از عدم ملی‌پوش شدن بازیکنانش بسیار دلخور است. او در گفت‌وگو با «شهروند» با انتقاد از سرمربی پرتغالی تیم‌ملی می‌گوید: «واقعا جای بازیکنان ما در تیم‌ملی خالی است. اگر نظر مرا می‌خواهید باید بگویم بازیکنان تیم‌ملی از قبل انتخاب شده بودند و کی‌روش هم فکر نمی‌کرد که تراکتورسازی این‌قدر خوب بازی کند. در تیم‌ملی ایران جای بازیکنان جوان خالی است و وقتی می‌بینید که 10‌سال است فوتبال ایران هیچ پدیده‌ای نداشته، دلیلش همین است.»
اوج صحبت‌های خطیبی جایی است که بی‌محابا به کی‌روش حمله می‌کند: «کی‌روش بزرگ است، قبول اما من سوالی از شما می‌پرسم؛ آیا او دستاوردی برای فوتبال ایران داشته است؟ من کلا 4‌سال است مربی شده‌ام اما نیمی از خدمتی را که در این 4‌سال به فوتبال ایران کرده‌ام، هم کی‌روش انجام نداده است. حاضرم با او مناظره کنم و همه نتیجه را بفهمند. می‌توانید بگویید من چندبازیکن به فوتبال ایران معرفی کرده‌ام؟ خدمت این است یا کسب یک امتیاز در جام جهانی؟ در این 4‌سال اخیر این انگیزه را داشته‌ام تا در کوچه و خیابان بگردم تا بازیکنان با استعداد را جذب کنم اما کی‌روش باید در این مدت حداقل 7، 8 بازیکن تراز اول را به تیم‌ملی ما معرفی می‌کرد تا جایگزین نفراتی چون کریمی،‌ هاشمیان، مهدوی‌کیا، مجیدی و دایی شوند.»
از خطیبی پرسیدیم آیا او خودش را بالاتر از کی‌روش می‌داند که اینگونه پاسخ داد: «من چنین چیزی نمی‌گویم. حرفم این است که در فوتبال ما باید به فوتبالیست‌های با انگیزه و با استعداد بها داده شود. مگر کی‌روش همیشه نمی‌گوید کاشف کریس رونالدو بوده است؟ چرا در این چند‌سال 3 بازیکن در فوتبال ما به جهان معرفی نکرده است؟ ما مربیان باید به سمت و سویی برویم که بازیکنان با استعداد را به فوتبال این مملکت معرفی کنیم.»
خطیبی در پایان درباره این‌که گفته می‌شود حسین ماهینی یا علی حمودی برای گذراندن خدمت سربازی به عضویت تراکتورسازی در می‌آیند، توضیح داد: «روی هیچ بازیکن به خصوصی برنامه‌ای نداریم. ما اصلا به فکر جذب بازیکن نیستیم. چون با همین بچه‌ها خیلی خوب کار می‌کنیم. البته با کادر فنی در این‌باره جلساتی خواهیم داشت تا در صورت نیاز نقاط ضعف تیم‌مان را برطرف سازیم.»


تعداد بازدید :  198