شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
آوار سقف انبار مدرسه بر سر 4 دانش‌آموز بازیگوش

گروه حوادث| بازیگوشی 4 دانش‌آموز روستایی با فروریختن سقف انبار مدرسه وحشت‌آفرین شد. در این حادثه 4 پسر 9 ساله به‌شدت مصدوم شدند.
آب انبار فرسوده
باز هم حادثه در ساختمان یک دبستان دانش‌آموزان را راهی بیمارستان کرد. این بار فرو ریختن سقف انباری مدرسه‌ای در روستای برمک شهرستان دشتی استان بوشهر 4 پسر بچه دانش‌آموز را به بیمارستان کشاند.ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 16 مهر ماه بود که 4 دانش‌آموز 9ساله در مدرسه آیت‌الله کاشانی به بالای انباری فرسوده این مدرسه رفتند. درحال بازی با یکدیگر بودند و با شوق و هیجان به این طرف و آن‌طرف می‌دویدند که ناگهان ورق برگشت و سقف انباری، زیر پای این دانش‌آموزان تخریب شده و این کودکان به پایین سقوط کردند.مسئولان مدرسه وحشت‌زده به کمک دانش‌آموزان حادثه‌دیده رفتند و همزمان با نیروهای اورژانس تماس گرفتند. با رسیدن امدادگران اورژانس عملیات نجات این 4 کودک آغاز شد. امدادگران بعد از چند دقیقه تلاش توانستند دانش‌آموزان را از لابه‌لای خروارها خاک و آجر بیرون بکشند. دانش‌آموزان زخمی بلافاصله با دو آمبولانس ابتدا به درمانگاه سعدآباد منتقل، اما به‌دلیل شدت جراحات به بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال داده شدند.
در بیمارستان چه گذشت؟
محمد حاجب مدیر آموزش و پرورش بخش سعدآباد در رابطه با وضع جسمانی دانش‌آموزان گفت: بعد از انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان شهید گنجی بلافاصله تیمی از پزشکان و پرستاران عملیات امدادرسانی به آنها آغاز شد. با انجام معاینات پزشکی مشخص شد آسیب‌دیدگی دانش‌آموزان جزیی است. دونفر از مصدومان حادثه به‌صورت سرپایی درمان و از بیمارستان ترخیص شدند و دو دانش‌آموز دیگر همچنان در بیمارستان بستری هستند. با تلاش کادر درمانی این بیمارستان هم‌اکنون وضع جسمانی دانش‌آموزان مصدوم دبستان روستای برمک رضایت‌بخش است.محمد حاجب افزود: مسئولان آموزش و پرورش این بخش همواره درخصوص جلوگیری از این حوادث فعالیت داشته و دارند و اگر کوتاهی نیز در این زمینه صورت گرفته باشد، مربوط به مسئولان گذشته این نهاد است چرا که من تنها یک ماه است که به این سمت منصوب شده‌ام.وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش بخش سعدآباد اقداماتی را درخصوصی‌سازی مدارس فرسوده این بخش انجام داده و رایزنی‌هایی نیز در این خصوص با اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر صورت گرفته است.
عمق حادثه دردناک، اما عمیق نبود
جواد بازدار رئیس هلال‌احمر شعبه دشتستان در رابطه با این خبر به «شهروند» گفت: «4 دانش‌آموز دبستان آیت‌الله کاشانی وقتی درحال بازی کردن و پریدن روی سقف یک آب‌انبار قدیمی در مجاورت ساختمان مدرسه شان بودند با ریزش سقف سیمانی آن مصدوم شدند. در روستا‌های جنوب از این آب‌انبار‌های قدیمی بسیار وجود دارد. این ساختمان فرسوده باعث بروز حادثه برای این کودکان دبستانی شده است. با این حال وضع عمومی و جسمانی این 4 پسر مساعد است.»
زوایای حادثه
«باقر برامکی» رئیس شورای اسلامی بخش سعدآباد و عضو شورای اسلامی روستای برمک هم دراین خصوص گفت: تنها دبستان این روستا تخریبی و بسیار فرسوده است که امروز بر اثر تخریب سقف مخزن خالی از آب 4 دانش‌آموز به داخل مخزن سقوط کردند.وی افزود: وضع نامساعد این مدرسه باعث نارضایتی اهالی روستاشده به‌طوری که والدین دانش‌آموزان‌ سال گذشته سه هفته از حضور دانش‌آموزان در این مدرسه ممانعت کردند.وی بیان کرد: بارها وضع تخریبی و فرسودگی این مدرسه گزارش‌شده و از مسئولان خواستار رفع مشکل شده‌ایم اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. برامکی ادامه داد:  در سال گذشته نیز بلوکی از بالای دیوار این مدرسه روی یک دانش‌آموز دختر سقوط کرد و باعث شکستگی پایش شد.عضو شورای اسلامی روستای برمک گفت: روستای برمک با 700نفر جمعیت تنها همین دبستان را دارد که برای دختران و پسران به صورت مختلط فعالیت می‌کند. به گفته وی، امسال بسیاری از اهالی، دختران خود را به روستای تل سرکوب فرستادند و اکنون 60دانش‌آموز پسر در این دبستان مشغول تحصیل هستند.


تعداد بازدید :  149