شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
نوبخت: دولت در پاره‌ای از موارد موضوعی را رسانه‌ای نمی‌کند
قطعا نسبت به موضوع حصر بی‌تفاوت نیستیم

سخنگوی هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران راجع به نامه علی مطهری به رئیس‌جمهوری درباره حصر و این‌که اگر دولت اقدامی انجام ندهد سوال از رئیس‌جمهوری در دستورکار قرار خواهد گرفت، گفت: دولت قطعا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و ما بر خود فرض می‌دانیم تعهداتی که جناب آقای رئیس‌جمهوری فرمودند را انجام دهیم.
به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت با بیان این مطلب افزود: آقای مطهری نماینده محترم، شجاع، متدین و صریح‌اللهجه هستند و براساس آنچه وظیفه قانونی خود است عمل می‌کنند، اما قطعا همه اطلاعات پیش ایشان نیست، دولت در پاره‌ای موارد که ضروری نمی‌داند موضوعی را رسانه‌ای نمی‌کند.
او در ادامه گفت: شما نباید از دولت اعتدال‌گرا که با تدبیر کار می‌کند، انتظار داشته باشید که درحد یک خبر حرف‌هایی در جهت اغنای احساسات مردم بزند و این موضوع را کافی بداند. ما می‌خواهیم در رابطه با آرامش جامعه کار کنیم.
مواضع ترکیه نسبت به سوریه و نگاه ایران نسبت به این موضوع مورد سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود که سخنگوی دولت دراین‌باره گفت: زمانی دولت ترکیه و بسیاری از دولت‌های غربی درباره این موضوع اختلاف داشتند و جنگ در سوریه را به حساب جنگ بین مردم و دولتشان می‌گذاشتند، امروز این مسأله برملا شده و ما گروه‌های تروریستی را می‌شناسیم و در انتخابات هم دیدیم که مردم همین دولت را انتخاب کردند.
سخنگوی دولت با بیان این‌که دولت ترکیه باید به وظایف منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش به درستی عمل کند با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در کوبانی گفت: از اتفاقاتی که در کوبانی و مناطق دیگر رخ داده بسیار متاسفیم و آنچه طبق وظایف ما باشد را انجام خواهیم داد. و البته منافع ملی ما هم همواره مورد توجه دولتمردان ما است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در این جلسه همچنین درباره ارزیابی دولت نسبت به کاهش رکود اقتصادی در 6 ماه نخست‌ سال اظهار کرد: پرداخت‌ها نسبت به ‌سال گذشته 35‌درصد افزایش پیدا کرده است و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان در‌ سال گذشته 98‌درصد بوده که این عدد نسبت به ‌سال قبل بیش از 116‌درصد افزایش داشته ضمن این‌که اعتبارات عمرانی کل در شش ماه اول 52.6‌درصد پرداخت شده است.
سخنگوی دولت نوبخت همچنین در این جلسه این موضوع را عنوان کرد که برخی سایت‌های خبری در روزهای اخیر اعلام کردند که قرار است حقوق بازنشستگان از این پس 20 تا30‌درصد کاهش یابد که این سخن، اطلاع‌رسانی نادرست و غیرواقعی است و چنین اتفاقی هیچ‌گاه نخواهد افتاد.
سخنگوی دولت در جلسه روز گذشته همچنین ضمن اعتراض به تیتر برخی از رسانه‌ها درباره این‌که حقوق بازنشستگان تا 30‌درصد کاهش می‌یابد این اخبار را تکذیب کرد و گفت: ما به‌عنوان یک کار اساسی این قانون را به مجلس ارسال می‌کنیم و منتظر نظر نهایی مجلس هستیم. وی خاطرنشان کرد: مطلقا از هیچ فردی حقی ضایع نخواهد شد و اگر کسانی هم‌اکنون می‌خواهند بازنشسته شوند و در دو‌سال آخر کار آنها، از آنها به درستی یا نادرستی کسری انجام شده حقشان محفوظ است.


تعداد بازدید :  98