شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
رئیس جمهوری دستور داد
چهره شهرها را از تکدی گری پاکسازی کنید
وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت كشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولان محلی این مساله را با جدیت دنبال كنند

رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با تشكر از تلاش وزارت كشور، شورای امنیت كشور و دستگاه‌های مسئول برای تأمین امنیت كشور باوجود ناامنی‌های رایج در كشورهای پیرامون، ارتقای سطح امنیت را لازمه تحقق اهداف دولت، رونق اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و آرامش اجتماعی دانست. حسن روحانی که به دنبال ارایه گزارش وزارت كشور درخصوص وضع امنیتی كشور به هیأت وزیران صحبت می‌کرد، اظهار داشت:  مشاهده پدیده تكدی‌گری و اعتیاد در شهرهای كشور زیبنده ایران اسلامی نیست. رئیس‌جمهوری از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت كشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولان محلی خواست تا پاكسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال كنند و شناسایی و مقابله با شبكه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسئول قرار دهند.
گزارش وزارت كشور درخصوص وضع امنیتی كشور به بررسی مواردی از قبیل روند وقوع جرایم، وضع جرم در‌سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته، جغرافیای جرم، وضع مقایسه‌ای انواع جرایم و تدابیر پیشگیرانه از وقوع و مقابله با جرایم موجود اختصاص داشت. سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این جلسه، طی گزارشی به بررسی عملكرد اجرایی مدیریت سبز در دستگاه‌های دولتی پرداخت.
در این گزارش عملكرد دستگاه‌ها بر مبنای صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، سوخت و كاغذ به ترتیب براساس شاخص كاهش ۱۰ درصد، ۵ درصد، ۱۵‌درصد و ۳‌درصد در‌سال ۹۲ نسبت به‌سال ۹۱ مورد بررسی قرار گرفت و كارنامه هر دستگاه از جهت میزان صرفه‌جویی در هر یك از موارد ارایه شد. همچنین در این جلسه هیأت دولت، مسأله آب و مدیریت منابع آبی كشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید. هیأت وزیران آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی را بررسی و موادی از آن را اصلاح كردند.

 

دیدگاه‌های دیگران

ف
فدائی |
مخالف 0 - 1 موافق
باسلام باتشکرو سپاس فراوان از توجه رییس جمهور عزیزمان حقیقتاً مسئله مطرح شده بسیار مهم است . مدتی است که من نیز به فکر مبارزه با این آسیب اجتماعی هستم و پیشنهاداتی برای شهرداری ها آماده کرده ام. یکی از مهمترین پیشنهادات من این است که شهرداری ها می بایست از طریق آموزش های شهروندی فرهنگ سازی کنند . برخورد به شیوه های کنونی و به وسیله اکیپ سد معبر و بعضا برخوردهای فیزیکی مثمر ثمر نخواهد بود و حتی اگر جواب هم دهد مقطعی است و با تعویض مدیریت ها مجددا اوضاع تغییر می کند و افرادی که قبلا با آنها برخورد شده بوده عکس العمل شدیدتری از خود نشان می دهند و به قصد انتقام جویی و مبارزه با کسانی که مانع کسب و روزی آنها شده اند موجب تجاوز بیشتری به حریم عمومی که همان سد معبر است می کنند ولی فرهنگ سازی در این زمینه اقدامی پایدار است و مسؤولان دستگاه های اجرایی و به خصوص شهرداری ها می توانند از طریق آموزش های شهروندی این معضل اجتماعی را ریشه کن کنند. حرف های بسیاری در این زمینه دارم که فرصت طرح آنها در این جا وجود ندارد که امیدوارم به زودی این موفقیت حاصل گردد.

تعداد بازدید :  171