شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فرهاد توحیدی رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما از انتخاب امیرحسین علم‌الهدی به‌عنوان دبیر همایش «تعدد مراکز تصمیم‌گیری در اکران فیلم‌ها» خبر داد.

هفتمین مراسم «آیین آفرین» ویژه بزرگداشت نعمت رئوفی برگزار شد که این پیشکسوت رادیو با حضور روی سن اعلام کرد 47‌سال کار در صداوسیما همه‌اش خاطره است ولی الان دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

خلاصه‌ای از مجموعه تلویزیونی «کتابفروشی هدهد» به کارگردانی مرضیه برومند در دو قسمت 90 دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این مجموعه قرار است در قالب دو تله‌فیلم یکشنبه 20 مهر ساعت 15:30 و دوشنبه 21 مهر ساعت 14:30 از شبکه سه سیما به پخش برسد.

15‌درصد از فیلمبرداری «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی با مدیریت فیلمبرداری علیرضا برازنده در تهران انجام شده است.

شصت‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت با حضور اشتاين‌ماير وزير امور خارجه آلمان و رئيس‌جمهوري فنلاند، شروع به كار كرد.

دو رمان «رئال‌مادرید» و «مگه من چند نفرم؟» نوشته محمد طلوعی و ‌هادی خورشاهیان از سری کتاب‌های رمان نوجوان انتشارات افق، منتشر و راهی بازار نشر شدند.

قسمت دوم برنامه «ارباب سرگرمی» با هدف معرفی و نقد کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی با موضوع تفریح و سرگرمی روز جمعه 18 مهر ساعت 20:30 از شبکه افق روی آنتن خواهد رفت.

مهدی کاشانیان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون بیش از یک ماه است که در بیمارستان بستری است و در شرایط نامساعدی به سر می‌برد.

مجموع فروش «شهر موش‌ها 2» در سطح کشور به 8‌میلیارد و 200‌میلیون تومان رسید.

افتتاحیه مروری بر آثار لوریس چکناواریان، پنجشنبه 17 مهرماه از ساعت 18 تا 20 با سخنرانی مجید سرسنگی، هوشنگ کامکار و خسرو سینایی در تالار استاد جلیل شهناز خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

فیلم مستند «بانوی ارومیا» به کارگردانی محمد احسانی جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم‌های محیط‌زیست فنلاند (واسا) را گرفت.


زیگفرید لنتس، نویسنده مشهور آلماني در ۸۸سالگی درگذشت.

شبکه دو که به صورت روزانه موضوع هر قسمت از «خانومی که شما باشی» را خبری می‌کرد، بی‌هیچ اعلام قبلی «خانومی که شما باشی» به تهیه‌کنندگی آزاده نامداری را یکشنبه 13 مهر از کنداکتور پخش خود حذف کرد و این روند بدون ارایه توضیحی تا به حال ادامه داشته است.

«ماریان سلدس» بازیگر برنده جایزه تونی برادوی و استاد سابق «رابین ویلیامز» در 86سالگی درگذشت. او پنج بار و برای نمایش‌های «توازن ظریف»، «روز پدر»، «تله مرگ»، «حلقه دور ماه» و «شام ساعت هشت» نامزد جایزه تونی شده بود و در‌ سال 1967 برای «توازن ظریف» موفق به کسب این جایزه معتبر در عرصه تئاتر شد و در ‌سال 2010 نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جوایز تونی دریافت کرد.

شهاب حسینی در «ساکن طبقه وسط» ۳۸ نقش متفاوت را بازی کرده و با این کار رکوردی را به نام خود به جای گذاشته که تاکنون کسی موفق به انجام آن نشده است. به همین‌خاطر وی قصد دارد این رکورد را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

آنسامبل اپرای تهران، اپرای نمایشی «هانسل و گرتل» به کارگردانی ‌هادی قضات را ویژه بانوان و کودکان زیر ۱۲‌سال از ۱۶ تا ۲۹ مهرماه در تالار رودکی اجرا می‌کند.

اسکارلت جوهانسن قرار است در اقتباسی تلویزیونی از درام «رسوم شهرستانی» ادیث وارتن بازی کند.

 


تعداد بازدید :  126