شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
تشکیل کارگروه مقابله با حوادث نفتی در خلیج فارس

مهر| معاون دریایی سازمان محیط‌زیست گفت: به دنبال رها شدن 700‌هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس کارگروهی برای پیشگیری و مقابله با حوادث نفتی در این منطقه تشکیل شد.
پروین فرشچی با اشاره به 700‌هزار لیتر گازوئیل قاچاقی که حدود یک ماه پیش در خلیج‌فارس رها شد، گفت: در این یک ماه انتظار داشتیم سازمان بنادر و دریانوردی که هم از نظر مالی و هم از نظر فنی بسیار توانمند است واکنش مناسبی نشان دهد.
به گفته او با وجود این‌که در چنین مواردی که آلودگی نفتی در محیط‌های دریایی رخ می‌دهد سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت پاکسازی را به‌عهده دارد تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.معاون دریایی سازمان محیط‌زیست اظهار داشت: البته از آنجایی که گازوئیل فرار است حالا پس از گذشت یک‌ماه پاکسازی آن دیگر فایده‌ای ندارد چرا که تاکنون بخش‌های عمده این ماده تبخیر شده یا وارد بافت آبزیان شده است.
فرشچی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام برای مقابله با آلودگی‌های نفتی پیشگیری و ریشه‌یابی عوامل قاچاق سوخت است.او افزود: در این راستا کارگروهی متشکل از نهاد‌های غیردولتی و دولتی شامل سازمان محیط‌زیست، شیلات، وزارت کشور و مدیریت بحران تشکیل شده است.

 


تعداد بازدید :  99