شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
اپلیکیشن‌های رایگان جای پیامک را گرفته است
مردم: دوره پیامک سرآمده است

گروه اقتصادی شهروند| موج فیلترینگ اپلیکیشن‌های رایگان ارتباطی و انتشار پیام‌هایی با مبدأ نامشخص و حاوی توهین به مقامات کشوری باعث شده است تا موضوع فیلترکردن این اپلیکیشن‌ها در دست بررسی نهادهای ذیربط قرار گیرد. از سوی دیگر، اپلیکیشن‌های ارتباطی رایگان به‌صورت گسترده جایگزین پیامک شده‌اند و این موضوع توانسته اپراتورهای تلفن‌همراه را با افت درآمد مواجه کند. در روزهای اخیر مجلس نیز مواضع شدیدی مقابل محمود واعظی اتخاذ کرده است و از وزیر ارتباطات می‌خواهد که موضوع فیلتر این اپلیکیشن‌ها را به‌صورت جدی‌تر دنبال کند. نظر مردم در این زمینه را می‌خوانید.
فرهاد: اپراتورها در ازای ارایه اینترنت موبایل به مردم هم درآمد دارن ولی درآمد اونا به اندازه ارسال پیامک‌ها نیست و به همین دلیل منافع اقتصادی آنها به خطر افتاده و دنبال فیلتر این اپلیکیشن‌ها هستن.
ناشناس: اپراتورها باید بدونن دوره پیامک سر اومده و ارتباطات آنلاین در سراسر جهان گسترش پیدا کرده. اونا نمی‌تونن جلوی پیشرفت فناوری بایستن و بهتره برای افزایش درآمدشون دنبال راه‌های خلاقانه‌تر باشن.
علی: اپراتورها در سال‌های گذشته اونقدر درآمدهای غیرمتعارف از پایمال‌کردن حقوق مصرف‌کننده به‌دست آوردن که الان نمی‌تونن زیر بار درآمد منطقی برن. اونا جلوی تعویض اپراتور و 3جی هم جبهه گرفتن ولی بازنده اپراتورها هستن نه فناوری.
ارشادی: اگه اپلیکیشن‌ها فیلتر بشن من به چت‌روم‌ها بازگشت می‌کنم ولی دیگه پول اس.ام.اس نمی‌دم. مردم باید مقابل زورگویی اپراتورها بایستن.
ناشناس: من طرفدار اپراتورها نیستم ولی واقعا اپلیکیشن‌ها زندگی جوون‌ها رو مختل کرده. همکارای من حتی وسط کار هم نمی‌تونن بی‌خیال این اپلیکیشن‌ها بشن.
قنبری: مدیریت استفاده از اپلیکیشن‌ها به خود مردم مربوطه و باید جا بیفته و فرهنگسازی بشه. اگه با این استدلال دولت ورود پیدا کنه، حتما پس‌فردا می‌خوان برای مردم رژیم‌غذایی هم تصویب کنن.
مهدی: اپلیکیشن‌های رایگان می‌تونن امکان دسترسی به زندگی خصوصی افراد رو به‌راحتی فراهم کنن و زمینه جرم فراهم بشه. لطفا به این بعد قضیه هم نگاه کنین.
علی: پخش محتوا علیه مسئولان کارناشایستی است که جای سوال دارد.
امید: همه می‌دونن در ازای هر فیلترینگ یه فیلترشکن اومده. به‌نظرم دولت و مسئولان به‌جای هدر دادن انرژی و هزینه‌سازی، فرهنگسازی کنن.
مسعود: چرا در ایران کسی از پیشرفت و رشد کردن پول درنمیاره؟ با سد شدن و ضرر زدن و عقب نگه‌داشتن نمیشه در درازمدت سود به دست آورد.


تعداد بازدید :  83